Cum organizezi o cautare de comori pe emotii

Joaca are o multime de efecte pozitive, si nu doar pentru copii. Iar cand intreaga familie se strange in mijlocul sufrageriei pentru un picnic altfel, cu jocuri si activitati preferate, s-ar putea ca fiecare membru al familiei sa-si incheie ziua cu rezervorul de bucurie si recunostinta incarcat la maxim.

De asemenea, poti transforma joaca intr-o oportunitate de a vorbi cu copilul despre emotiile pe care le simtiti in aceasta perioada de stat in casa.

Adriana Mitu, psiholog cu experienta in lucrul cu copiii, ne propune sa facem asta organizand un picnic altfel, in curte sau direct in mijlocul sufrageriei, unde fiecare membru al familiei sa aduca jocurile sale preferate.

Amenajati impreuna spatiul in asa fel incat sa va imaginati cu usurinta ca sunteti la un picnic adevarat, in mijlocul naturii, la mare sau la padure: intindeti o patura mare, deschideti o umbrela de ploaie imaginandu-va ca e o umbrela de ploaie, puneti-va palariile si ochelarii de soare, etc.

In timp ce jucati, implicati-l pe copil si mai mult in acest joc de imaginatie si vorbiti despre cum va simtiti la picnic si despre cat de diferit e fata de o zi petrecuta in casa.

Pentru a explora si mai mult zona emotiilor puteti organiza o vanatoare de comori pe emotii, in care fiecare membru al familiei cauta prin casa si aduce diverse obiecte – un obiect care il face fericit/trist, unul care ii trezeste teama, furie, etc. Vorbiti, apoi, despre aceste emotii, pornind de la „comorile” gasite.

Asculta podcastul de mai jos si afla mai multe despre cum sa faci un picnic altfel in casa si cum  organizezi o vanatoare de comori pe emotii: 

Adriana Mitu
Adriana Mitu

Adriana Mitu, psiholog cu experienta in lucrul cu copiii si autor de povesti terapeutice, vorbeste la Itsy Bitsy FM despre cum putem avea grija de sanatatea noastra emotionala in aceasta perioada.

 

 

Vezi si alte idei de care sa tii cont pentru o buna igiena emotionala: 

Ce ai scrie intr-o scrisoare de apreciere catre tine?

Cum iti eliberezi furia in mod sanatos

Cum si de ce sa previi conflictele in cuplu

Pendularea, un exercitiu simplu de gestionare a emotiilor puternice

Cum te ajuta genograma sa accesezi resursele familiei in situatii de criza

Reguli pentru discutii sanatoase in cuplu

Cum te ajuta rezilienta sa depasesti momentele dificile

Cum il ajuti pe copil sa se simta in siguranta improvizand un cort acasa

Cum faci fata momentelor dificile? Strategii sanatoase si nesanatoase de coping

Obiceiuri sanatoase vs. obiceiuri nesanatoase

Cum eviti mancatul compulsiv? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala practicand recunostinta

Trei exercitii prin care poti reduce anxietatea

Cum te ajuta jurnalul gandurilor in gestionarea emotionala

Cum gestionezi sentimentul de pierdere? 

Starea de alerta si nevoia de relaxare 

Ce faci cand simti ca nu mai detii contrulul? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala? 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s