Reguli pentru discutii sanatoase in cuplu

In aceasta perioada in care ne petrecem aproape tot timpul in familie, alaturi de partener, pot aparea mult mai usor conflicte in relatia de cuplu sau se pot intensifica problemele mai vechi.

De asemenea, faptul ca parintii lucreaza de acasa, avand in aceleasi timp grija si de copii, ii solicita foarte mult si le goleste mult mai repede rezervoarele de rabdare si toleranta.

In acest context este esential, pentru sanatatea emotionala a cuplului si a fiecaruia dintre parteneri, sa isi dedice timp pentru ei si sa discute despre momentele dificile prin care trec.

Stim ca nu e usor sa ai o discutie calma si deschisa cu partenerul atunci cand sunteti furiosi sau frustrati, de aceea avem cateva sugestii de care sa tii cont pentru a avea o discutie constructiva in cuplu:

  • Stabiliti dinainte cand sa purtati discutia – intr-un moment de liniste, eventual in weekend, la pranz, cand dorm copiii;
  • Vorbiti despre lucrurile care v-au deranjat sau nu au functionat in ultima perioada, dar tineti cont si de lucrurile care v-au bucurat sau ati observat ca functioneaza mai bine decat inainte.
  • Evitati reprosurile! Mesajele in care iti exprimi opiniile acuzandu-l pe celalalt („Tu ai facut/nu ai facut…”) il pot duce pe celalalt in defensiva. Inlocuieste aceste mesaje vorbind despre tine, despre nevoile tale si despre ceea ce simti, gandesti sau crezi tu in legatura cu situatiile in care e implicat si partenerul („Eu observ ca atunci cand se intampla lucrul acesta ma simt… si am nevoie sa…”).

Asculta podcastul de mai jos si descopera cum poti avea o discutie sanatoasa in cuplu in aceasta perioada:

Adriana Mitu
Adriana Mitu

Adriana Mitu, psiholog cu experienta in lucrul cu copiii si autor de povesti terapeutice, vorbeste la Itsy Bitsy FM despre cum putem avea grija de sanatatea noastra emotionala in aceasta perioada.

 

 

Vezi si alte idei pentru igiena ta emotionala: 

Cum te ajuta rezilienta sa depasesti momentele dificile

Cum faci fata momentelor dificile? Strategii sanatoase si nesanatoase de coping

Obiceiuri sanatoase vs. obiceiuri nesanatoase

Cum eviti mancatul compulsiv? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala practicand recunostinta

Trei exercitii prin care poti reduce anxietatea

Cum te ajuta jurnalul gandurilor in gestionarea emotionala

Cum gestionezi sentimentul de pierdere? 

Starea de alerta si nevoia de relaxare 

Ce faci cand simti ca nu mai detii contrulul? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala? 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s