Trei exercitii prin care poti reduce anxietatea

Multa lume trece in aceasta perioada prin stari de anxietate.

Atunci cand mintea aluneca in ganduri anxioase si tinde sa ne blocheze corpul sau sa ne activeze starea de alerta, putem reduce din anxietate daca ne amintim sa respiram si sa ne concentram pe ceea ce este in jurul nostru.

Respiratia este o resursa foarte importanta cand vine vorba de gestionarea emotiilor. Exista diverse exercitii de respiratie pe care le poti face atunci cand simti ca te cuprinde anxietatea, dar sunt si alte modalitati care pot contribui la reducerea anxietatii.

  • Respiratia pe cate o nara

Ce ai de facut: acoperi o nara, tragi aer in piept pe nara care a ramas libera, tii aerul putin acolo, acoperi apoi cealalta nara si eliberezi aerul pe nara ramasa libera.

Cum te ajuta: te oxigeneaza si iti muta concentrarea pe cum respiri, nu pe ce se intampla in interiorul tau.

  • Numirea lucrurilor din jur

Ce ai de facut: priveste in jurul tau, numeste cinci lucruri pe care le observi, apoi descrie-le pe rand.

Cum te ajuta: reduce din anxietate pentru ca iti muta atentia din zona emotionala a creierului in zona rationala, adica din partea dreapta a creierului in partea stanga.

  • Misca-te cum simti! 

Ce ai de facut: Uneori, cand simti o emotie, corpul simte nevoia sa faca anumite miscari – poate iti vine sa fugi sau sa te ascunzi. In acest exercitiu de reducere a anxietatii, invitatia e de a pune in corp reactia pe care o simti in clipele de anxietate. Daca iti vine sa fugi, atunci ridica-te in picioare si fugi pe loc; daca iti vine sa te ascunzi, ascunde-te (simbolic) de pericolul pe care mintea ta il percepe.

Cum te ajuta: dandu-ti voie sa faci acele miscari prin care corpul tau tinde sa reactioneze (si sa se protejeze, instinctiv), iti dai voie sa eliberezi anxietatea acumulata in corp (si care, altfel, ramane blocata in corp).

Afla din podcastul de mai jos cum trebuie sa faci aceste trei exercitii pentru a reduce anxietatea:

Adriana Mitu, psiholog cu experienta in lucrul cu copiii si autor de povesti terapeutice, vorbeste la Itsy Bitsy FM despre cum putem avea grija de sanatatea noastra emotionala in aceasta perioada.

 

Vezi si alte idei pentru igiena ta emotionala: 

Cum te ajuta jurnalul gandurilor in gestionarea emotionala

Cum gestionezi sentimentul de pierdere? 

Starea de alerta si nevoia de relaxare 

Ce faci cand simti ca nu mai detii contrulul? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala? 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s