Obiceiuri sanatoase vs. obiceiuri nesanatoase

Faptul ca ni s-a schimbat programul si ne petrecem zilele in casa, dar si starile emotionale prin care trecem in aceasta perioada ne influenteaza, evident, si obiceiurile pe care le aveam pana de curand.

Chiar daca am fost nevoiti „sa luam o pauza” de la multe obiceuri (de a iesi la plimbare, de a ne vedea cu prietenii la cafea, de a merge la sala, etc), ne raman totusi in control obiceiurile prin care avem grija de corpul nostru si de sanatatea noastra; tine de noi sa mancam echilibrat, sa facem miscare, sa dormim suficient.

Pe de alta parte, s-ar putea sa fim tentati sa adoptam obiceiuri mai putin benefice pentru sanatatea noastra – sa ne „pierdem” noptile la filme, sa mancam dezechilibrat sau compulsiv, etc.

Ca sa-ti fie mai usor sa-ti observi obiceiurile din aceasta perioada, te invitam sa faci o lista cu trei obiceiuri sanatoase si trei obiceiuri nesanatoase pe care le-ai avut in ultimele saptamani. 

De asemenea, adauga pe lista si un obicei nou, pe care ai vrea sa-l adopti si pe care esti dispus sa il practici timp de 21 de zile (cat dureaza, in medie, sa adopti un obicei nou). Poate iti propui sa citesti 30 de minute pe zi sau sa scrii intr-un jurnal, sa faci exercitii fizice sau exercitii de respiratie, sa meditezi sau sa te rogi.

Asculta podcastul de mai jos si afla, de la Adriana Mitu, de ce sunt importante aceste obiceiuri: 

Adriana Mitu
Adriana Mitu

Adriana Mitu, psiholog cu experienta in lucrul cu copiii si autor de povesti terapeutice, vorbeste la Itsy Bitsy FM despre cum putem avea grija de sanatatea noastra emotionala in aceasta perioada.

 

 

Vezi si alte idei pentru igiena ta emotionala: 

Cum eviti mancatul compulsiv? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala practicand recunostinta

Trei exercitii prin care poti reduce anxietatea

Cum te ajuta jurnalul gandurilor in gestionarea emotionala

Cum gestionezi sentimentul de pierdere? 

Starea de alerta si nevoia de relaxare 

Ce faci cand simti ca nu mai detii contrulul? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala? 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s