Cum il ajuti pe copil sa se simta in siguranta improvizand un cort acasa

O parte din anxietatea pe care o simt multi copii, dar si adulti, in aceasta perioada, e cauzata de sentimentul de pierdere a controlului si de nesiguranta privind viitorul si tot ce e in jur. De aceea, e important sa-i vorbesti copilului despre ceea ce se intampla, dar si sa-i dedici timp in care sa va bucurati impreuna jucandu-va.

Ai incercat probabil o multime de activitati si jocuri in familie in ultimele saptamani, dar ideea construirii unui cort s-ar putea sa fie una din cele mai bune metode de a te distra alaturi de copil in aceasta perioada. De ce? Pentru ca, dincolo de bucuria de a va juca impreuna, il vei ajuta pe copil sa-si intareasca sentimentul de siguranta.

Asa ca pregateste cateva scaune, paturi, pilote si perne si construiti cate un cort pentru fiecare membru al familiei, apoi amenajati-va fiecare cortul, decorandu-l cu jucarii, carti, veioze sau ghirlande luminoase.

La adapostul ascunzatorii sale, copilul se va simti protejat si in siguranta. Acolo va fi locul lui sigur, de care nu stie nimeni in afara de familia lui si in care isi poate face propriile sale reguli. Poate decide singur daca si cand sa primeasca vizite, sa-si invite parintii la un ceai sau sa dea petreceri in pijamale.

Asculta podcastul de mai jos si afla cum il poti ajuta pe copil sa se simta in siguranta improvizand un cort acasa: 

Adriana Mitu
Adriana Mitu

Adriana Mitu, psiholog cu experienta in lucrul cu copiii si autor de povesti terapeutice, vorbeste la Itsy Bitsy FM despre cum putem avea grija de sanatatea noastra emotionala in aceasta perioada.

 

 

Vezi si alte idei pentru igiena ta emotionala: 

Pendularea, un exercitiu simplu de gestionare a emotiilor puternice

Cum te ajuta genograma sa accesezi resursele familiei in situatii de criza

Reguli pentru discutii sanatoase in cuplu

Cum te ajuta rezilienta sa depasesti momentele dificile

Cum faci fata momentelor dificile? Strategii sanatoase si nesanatoase de coping

Obiceiuri sanatoase vs. obiceiuri nesanatoase

Cum eviti mancatul compulsiv? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala practicand recunostinta

Trei exercitii prin care poti reduce anxietatea

Cum te ajuta jurnalul gandurilor in gestionarea emotionala

Cum gestionezi sentimentul de pierdere? 

Starea de alerta si nevoia de relaxare 

Ce faci cand simti ca nu mai detii contrulul? 

Cum ai grija de sanatatea ta emotionala? 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s