Jocurile Copilariei: Sotron cu Sore

Desi nu mai stie de cate ori a castigat la Sotron, cantareata Sore isi aduce aminte clar cat de distractiv era jocul! Daca nu mai tii minte regulile, ti le spunem noi acum.

„Intotdeauna, in fata blocului, eram zeci de copii”, se gandeste cu nostalgie Sore. „Aveam prieteni cu adevarat, nu prieteni in spatele ecranului”, continua ea ceva mai tarziu.

Si cum impaci atatia copii? Cu o creta, cu o pietricica si cu un apel la un joc de Sotron. Chiar daca nu a facut parte din jocurile copilariei tale, il poti invata acum, iar apoi il poti juca in familie. Afla aici regulile si vezi mai jos amintirea lui Sore, legata de Sotron.

Numar de jucatori: de la 2 in sus, fara limita superioara. (Cu cat sunt mai multi, cu atat jocul dureaza mai mult si este mai palpitant.)

Ai nevoie de: creta alba sau colorata si o pietricica.

Cum se joaca:

Se deseneaza un model mai amplu sau mai simplu, incepand cu un patrat numerotat cu cifra 1. Desi Sore ne spune ca ea si prietenii ei jucau Sotron pana la 6, poti extinde forma jocului pana la ce numar vrei tu. Singura regula este ca cifrele din patrate sa fie ordonate crescator, iar in fiecare patrat ar trebui sa incapa piciorul unui jucator. (Construiti patratele dupa jucatorul cu cea mai mare talpa la pantof.)

sotronDupa ce ati stabilit cine incepe, primul jucator se pune in fata casutei cu numarul 1 si arunca pietricica spre ea. Daca nimereste patratul, jucatorul sare intr-un picior in casuta, se apleaca sa recupereze pietricica si sare inapoi de unde a aruncat. Daca nu nimereste, pietricica ajunge in alt patrat sau iese din spatiul delimitat cu creta, sau daca nu se tine intr-un picior in tot acest proces, este randul urmatorului jucator.

Daca a reusit sa treaca de prima casuta, arunca din nou de la start spre casuta cu numarul 2. Acum, sare intr-un picior in casuta 1, apoi in casuta 2 si repeta operatiunile de la primul punct. Se continua in acelasi fel, pana se ajunge la ultima casuta si inapoi.

De fiecare data cand gresesti, te intorci la linia de start si incepi din nou cu prima casuta. Jucatorul pierde randul atunci cand:

  • nu reuseste sa arunce pietricica in casuta corecta;
  • daca atinge cu piciorul vreo linie sau sare afara din Sotron;
  • daca isi pierde echilibrul si pune ambele picioare jos.

Cine castiga:

Primul jucator care parcurge tot traseul fara greseala, castiga.

Vezi aici cum stabilea grupul de prieteni ai lui Sore cine castiga la Sotron.

Vezi si:


otter.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s