Inarmati cu creta colorata

Mai sunt doar cateva zile de vacanta si soarele pare sa nu mai arda atat de puternic. Asa ca ar fi pacat sa petrecem in casa timpul liber ramas. Haideti in parc, la joaca!

Cat ma gandeam la scoala care bate la usa, mi-am amintit de jocurile cu creta pe asfalt. In caz ca parintii nu si le mai amintesc sau cei mici nu le-au invatat inca, vin eu in ajutor cu unele idei.

De ce ne jucam?

Jocurile cu creta ii ajuta pe copii sa inteleaga si sa respecte reguli. Astfel, cei mici isi dezvolta spiritul de atentie si invata sa urmeze niste norme.

De asemenea, aceste jocuri sunt benefice din punct de vedere fizic. Copiii sar, alearga, se intrec. Dexteritatea este si ea pusa la incercare in cazuri precum prinsul mingii.

Nu in ultimul rand, aceste jocuri pun accent pe socializare. Copiii au nevoie sa descopere lumea din afara familiei si sa cunoasca alte persoane de varsta lor. De obicei, un jucator este atent la corectitudinea celorlalti parteneri. Astfel, in ceea ce priveste regulile jocurilor, cei mici se ajuta intre ei.

Sotron

In primul rand, nu pot sa vorbesc de creta fara sa mentionez Sotronul. In functie de grup, regulile jocului variaza si chiar desenul poate fi diferit. Totusi, in esenta, Sotronul este alcatuit din patrate de aceeasi dimensiune, numerotate de la 1 la 10. De asemenea, indicatiile jocului raman aceleasi, chiar daca apar sub alte forme in diferite colective.

Primul jucator arunca un jeton (de obicei o pietricica) pe primul patrat. Daca piatra nu nimereste in spatiul desenat sau atinge marginile, copilul nu poate avansa si este inlocuit. Pe de alta parte, daca piatra a intrat in spatiul desemnat, jucatorul va sari din patrat in patrat.

Patratul pe care se afla pietricica va fi evitat. Atunci cand intalneste un singur patrat, copilul va sari pe el intr-un picior. Daca sunt doua spatii alaturate, jucatorul va sari cu ambele picioare. Odata ajuns la finalul desenului, trebuie sa se intoarca si sa parcurga traseul inapoi. Cand ajunge la patratul pe care se afla piatra, copilul se apleaca, ia jetonul de jos si evita spatiul respectiv. Jocul continua cu aruncarea jetonului pe urmatorul patrat.

In acest joc, cei mici isi testeaza dexteritatea si echilibrul. Sotronul poate fi jucat si de un singur copil, dar, sa fim sinceri, intotdeauna ne distram mai mult intr-un grup!

Tarile

Alta activitate ce tine de desenatul pe asfalt este jocul numit Tarile. Aici, pe langa creta, mai aveti nevoie si de o minge. Pentru ca acest joc sa fie cat mai distractiv si antrenant, ar fi nevoie de minimum cinci copii.

Se deseneaza cu creta un cerc mare si se taie in parti egale. Fiecare copil isi alege o tara si ii scrie numele in spatiul lui. Cand incepe jocul, fiecare sta in „tara lui”.

Un jucator arunca mingea in sus si striga spre o tara, la alegere: „Sa iasa la atac Franta”. Cel care reprezinta spatiul respectiv trebuie sa prinda mingea, iar ceilalti copii incep sa fuga.

Exact ca la Ratele si Vanatorii, copilul care a prins mingea trebuie sa nimereasca un alt jucator. Daca cel vizat este atins, castigatorul are dreptul sa ii taie o bucata din tara, ca prada de razboi. Pe de alta parte, daca nu il prinde, „vanatorul” este cel care isi pierde o parte din stat. Jocul este reluat de la inceput, iar cel care a fost vizat arunca mingea si devine vanator. Castiga jucatorul care are cel mai mare teritoriu.

Tarile este un joc care sporeste atat dexteritatea vizuala, cat si pe cea fizica. Indicatia pentru aceasta activitate este de a folosi o minge usoara, astfel incat copiii sa nu riste sa fie loviti prea tare sau sa isi faca vanatai.

Somer, muncitor, inginer, director

Un alt joc amuzant este Somer, muncitor, inginer, director. Ceva mai rar intalnit prin parcuri, aceasta activitate are ca scop atat dezvoltarea echilibrului, cat si spiritul strategic al celor mici.

Se deseneaza cu creta un patrat, care apoi este impartit in patru casute. In fiecare sectiune vor fi trecute functiile: muncitor, inginer, director si somer.

Cel care incepe arunca mingea spre alt jucator si spune ce functie vrea sa ocupe; de exemplu: „vreau sa fiu inginer”. Copilul vizat trebuie sa prinda mingea, altfel face schimb de functii cu cel ce a inceput. Scopul jocului este de a arunca mingea in pozitii cat mai dificile de prins. Cel care ajunge „somer” primeste o pedeapsa.

In final, va invit pe toti sa imi mai spuneti si alte jocuri cu creta pe care le stiti sau sa imi trimiteti desene facute pe asfalt. Lasati aleile parcurilor sa fie panza pe care asterneti desenele si fiti cat mai creativi!

Autor articol: Oana Anghel – Redactor Itsy Bitsy


otter.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s