Jocurile Copilariei: Sotron cu Gabriela Szabo

Pe langa alergare, sportiva Gabriela Szabo isi aminteste cu drag cat de mult ii placea Sotronul in copilarie. Redescopera aici regulile, ia-ti o creta si hai in parc!

„Joaca, pentru noi, era un lucru extraordinar de frumos! Abia asteptam sa venim de la scoala sau de la gradinita, sa stam in fata blocului”, povesteste Gabriela Szabo. Pentru ea, jocurile care implicau un efort fizic, de sarit sau de alergat, erau mereu pe primele locuri. Dintre acestea, isi aminteste ca Sotronul era preferatul sau.

Noi suntem de parere ca Sotron este ideal de jucat in familie sau cu prietenii, antrenandu-i copilului abilitatile fizice si dexteritatea. Afla mai jos regulile.

Numar de jucatori: de la 2 in sus, fara limita superioara. (Cu cat sunt mai multi, cu atat mai amuzant.)

Ai nevoie de: creta alba sau colorata si o pietricica.

Cum se joaca:

Desenezi modelul clasic de la Sotron (vezi mai jos) sau, pornind de la acesta, poti sa iti lasi imaginatia sa zboare si sa il faci cat mai creativ si cat mai greu de terminat.

01Voi decideti la ce numar se termina Sotronul, tinand cont de puterile fiecaruia.

Casutele jocului trebuie sa fie suficient de incapatoare, incat sa intre piciorul unui jucator. Iar in fiecare casuta scrii cate o cifra, in ordine crescatoare.

Stabiliti cine incepe. Primul jucator sta in picioare in fata primei casute si arunca cu pietricica spre ea. Daca pietricica pica in casuta, jucatorul sare pe numarul respectiv intr-un picior, se apleaca sa ia pietricica si sare inapoi la linia de start. Daca arunca pietricica in afara casutei respective, jucatorul isi pierde randul.

Daca a trecut de prima casuta, jucatorul arunca din nou de la start, spre casuta urmatoare (cu numarul 2). De data asta, sare intr-un picior in prima casuta, apoi in casuta 2 si repeta indicatiile de mai sus. Continua pana greseste sau pana termina Sotronul.

De fiecare data cand greseste, se intoarce la linia de start si incepe din nou cu prima casuta. Jucatorul pierde randul atunci cand:

  • nu arunca pietricica in casuta corecta;
  • daca atinge cu piciorul vreo linie sau sare afara din Sotron;
  • daca isi pierde echilibrul si pune ambele picioare jos.

Cine castiga:

Primul jucator care parcurge tot traseul fara greseala, castiga.

Vezi si:


otter.ro

Lasă un răspuns