9 sfaturi pentru un somn odihnitor

Sunt dimineti in care te trezesti mai obosit(a) decat atunci cand ai adormit? Iata 9 sfaturi pentru un somn odihnitor.

Te duci la culcare prea tarziu, adormi in fata televizorului sau, pur si simplu, nu te imbraci adecvat pentru somn. Toate acestea sunt obiceiuri nesanatoase, care nu iti ofera un somn odihnitor.

De aceea, iata ce ar trebui sa faci (si ce ar trebui sa eviti) pentru a-i oferi corpului tau relaxarea de care are nevoie:

  • Dus fierbinte

Cand iesi dintr-un dus fierbinte, din cauza ca in camera este mai racoare (oricat de cald ar fi afara), temperatura corpului scade, ceea ce iti da senzatia de somnolenta. Nu numai atat, dar un dus fierbinte iti relaxeaza corpul si mintea.

  • Pijamale

De multe ori, renuntam la pijamale in favoarea unui tricou mai vechi, combinat cu o pereche de pantaloni de trening sau un sort. Dar asta este o greseala. Este indicat sa ai o imbracaminte speciala pentru somn (anume pijamalele), pentru a-i da de inteles corpului tau ca a venit ora de culcare (sa existe o diferenta clara intre ceea ce porti in timpul zilei si ce porti noaptea). In plus, o pijama de calitate (din materiale naturale) ofera confort corpului si ii permite sa respire.

  • Patul – un refugiu

Incearca sa nu iti aglomerezi patul cu lucruri care nu au legatura cu somnul – carti, dispozitive electronice, haine etc. De asemenea, fa-ti patul in fiecare dimineata, pentru a-l gasi seara curat si aerisit. Pentru un somn odihnitor, patul tau ar trebui sa fie un refugiu.

  • Mancarea

Nu te duce la culcare flamand(a). Asta nu inseamna sa mananci pe nesaturate (cina ar trebui sa fie ceva lejer), dar ai nevoie de o gustare care sa contina proteine. Evita zaharul, cofeina sau alimentele iuti, pentru ca acestea te vor impiedica sa adormi.

  • Limite sanatoase

Seteaza-ti propriile limite sanatoase, cu privire la ora de culcare. (Pana la urma, daca micutul tau are o ora de somn, nu ar trebui sa ai si tu?) Iti poti crea o rutina inainte de somn, pentru a-ti pregati mintea de acel moment. De exemplu, in fiecare seara, propune-ti sa citesti unul sau doua capitole dintr-o carte.

  • Alarma pentru somn

Acest pas merge mana in mana cu cel precedent. Nu ma refer la alarma de trezire, ci la una care sa iti aduca aminte sa te duci la culcare. Seteaza-ti o alarma care sa sune in fiecare zi la aceeasi ora, cam cu 30 de minute sau o ora inainte de ora de culcare.

  • Jurnal

Este bine sa adormi fara griji. (Stiu ca este mai usor de zis decat de facut.) Un sfat pentru a-ti lasa problemele in urma este sa le notezi intr-un jurnal. Scrie tot ce ti-a ramas nerezolvat peste zi si ce te-a suparat. Daca nu ti le scoti din minte inainte de culcare, vei avea un somn agitat, posibil chiar si cosmaruri sau treziri nocturne (depinde de gravitatea problemelor).

  • Exemplul copiilor

Cum spuneam si mai sus, daca micutii au o ora fixa de culcare, si parintii ar trebui sa aiba la fel. Gandeste-te care sunt prioritatile pe care le stabilesti pentru copilul tau: sa manance corect, sa fie sanatos, sa aiba un somn odihnitor… Aceleasi prioritati ar trebui sa le ai si pentru tine.

  • Fara dispozitive electronice

Evita sa adormi butonand pe telefon sau pe tableta. Creierul tau are nevoie sa te debransezi de la lumea electronica, macar pe timp de noapte. De asemenea, cand te trezesti, da-ti un timp pana sa iti verifici mesajele si e-mailurile.

Tu ce sfaturi mai ai pentru un somn odihnitor? Spune-ne in rubrica de comentarii.

Autor articol: Oana Anghel – Redactor Itsy Bitsy

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s