Lucratul de acasa – cum ne adaptam?

In aceasta perioada, tot mai multe persoane iau in calcul varianta de a lucra de acasa ca masura de protectie impotriva coronavirusului.
Exista mai multe avantaje atunci cand vine vorba de lucratul de acasa: petreci mai mult timp cu familia, nu mai esti distras de anumite discutii si poti da mai mult randament, lucrezi intr-o atmosfera confortabila si calma, nu mai petreci atat de mult timp in trafic catre si inapoi de la locul de munca etc.

Cu toate acestea, sa lucrezi de acasa nu este atat de usor precum pare, mai ales cand esti obisnuit cu o rutina total diferita si cu un program bine pus la punct. La inceput, s-ar putea sa iti fie putin mai greu sa te adaptezi la noile conditii de lucru si sa nu lasi activitatile profesionale sa se intrepatrunda cu cele personale. Organizarea este cheia cand vine vorba de lucratul de acasa, iar tehnlogia ne ajuta sa ne indeplinim task-urile cu succes chiar daca nu suntem la locul de munca.

Am stat de vorba despre acest subiect cu Cristian Lacraru de la Scoala IT – Robotica si programare, specialistul nostru in tehnologie, care ne-a recomandat site-ul https://techagainstcoronavirus.com/, in care putem gasi aplicatii, platforme si programe utile, in functie de nevoile noastre, fie ca lucram intr-o companie, fie ca suntem profesori si vrem in continuare sa le oferim elevilor tot suportul de care au nevoie pentru a ramane la zi cu invatatura, fie ca vrem, pur si simplu, sa ramanem la curent cu evolutia cazurilor de coronavirus din lume, din surse sigure.

Aplicatii si platforme utile pentru lucratul de acasa

Exista o multime de aplicatii utile pentru cei care lucreaza de acasa, insa noi le-am selectat pe cele mai populare:

Slack – platforma de chat care inlocuieste e-mailul si intalnirile fata-in-fata

Slack este una dintre cele mai utile si populare instrumente de comunicare pentru persoanele care lucreaza in echipa, inlocuind cu succes e-mailul si intalnirile fata-in-fata. „Dar nu e mai simplu sa creez un grup pe WhatsApp cu restul colegilor mei si sa tinem legatura acolo?”, ai putea intreba. Ei bine, este si aceasta o varianta, dar sunt sanse ca un grup de WhatsApp sa nu fie utilizat doar pentru discutii strict legate de job.

Slack, pe de alta parte, este una dintre cele mai optiuni cand vine vorba de comunicare business. Iti va usura comunicarea cu angajatii tai, colegii sau cu partenerii de afaceri. Poti adauga un numar nelimitat de utilizatori si poti crea canale de comunicare optimizate in functie de nevoi: de exemplu poti crea un grup pentru un anumit proiect in care sa se discute strict despre acel proiect, poti crea un grup doar pentru angajati sau strict pentru clienti.

Utilizatorii au la dispoziţie funcţiile de cautare si de arhivare, astfel incat toti membrii grupului sa fie la curent cu noutaţile. Aplicaţia permite si initierea unor conversatii private si primirea notificarilor de tip push pe smartphone, dar si pe desktop si e-mail. Slack se integreaza cu diferite servicii si alte aplicatii precum Dropbox, Google Drive, Google Hangouts sau Twitter si se sincronizeaza pe toate dispozitivele folosite de utilizatori.

Toggl – aplicatia care te ajuta sa iti gestionezi corect timpul

Nu este usor sa iti organizezi timpul atunci cand lucrezi de acasa si sa indeplinesti cu succes toate proiectele in care esti implicat. Toggl este un tool simplu si util, care te ajuta sa urmaresti si sa analizezi timpul pe care il petreci lucrand la proiectele in care esti implicat.

Toggl masoara cat timp petreci facand un anumit lucru, apoi face un timeline al zilei. Este o aplicatie utila mai ales atunci cand esti implicati intr-un nou proiect si nu stii foarte bine cat timp sa iti ia sa termini un anumit task. Este util mai ales atunci cand ai proiecte in care trebuie sa completezi time sheet-uri.

Toggl functioneaza atat manual, adica poti adauga task-uri manual, cat si automat – setezi timpul timer-ului iar acesta va incepe sa functioneze automat. Este unul dintre cele mai folosite tool-uri de catre freelanceri in activitatile lor.

Webex – videoconferinta la distanta

Cu Webex poti interactiona cu angajatii sau colegii tai ca si cum ati fi fata in fata, prin videoconferinta. Zeci de mii de companii din intreaga lume utilizeaza aceasta platforma

WebEx are doua componente principale:

Teams – care permite crearea unui spatiu de lucru dedicat fiecarui proiect derulat intr-o organizatie, in care pot fi invitate atat persoane din cadrul acesteia, cat si din afara ei.

Meetings – faciliteaza organizarea de intalniri virtuale, persoanele invitate putand participa oriunde se afla si indiferent ce dispozitive utilizeaza, folosind fie aplicatii dedicate, precum WebEx Meetings, fie un simplu browser web.

Utilizatorii au posibilitatea de a posta fisiere atat de pe statiile de lucru fixe si mobile, cat si din cloud, documentele putand fi vizualizate, descarcate si modificate de utilizatorii care folosesc spatiul respectiv.

Google Hangouts Meet

Google Hangouts Meet ofera intalniri simple, fara intreruperi si de calitate inalta, cu pana la 250 de participanti. Se sincronizeaza automat pe toate dispozitivele, asa ca daca incepi o intalnire pe computer, poti sa continui conversatia de pe telefon, de exemplu.

Persoanele care vor participa la conferinţa nici nu trebuie sa deţina un cont personal Hangouts Meet, ci pur si simplu vor fi invitate sa participe la discuţie printr-un simplu link trimis prin e-mail de initiatorul conferintei sau salvat in Calendar.

Trello – visual management si munca in echipa

Trello este unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru managementul proiectelor si cel mai usor de folosit, fie ca lucrezi de la distanta, fie ca lucrezi de la birou.

Cu Trello iti poti organiza mai eficient timpul si poti administra numeroase proiecte impreuna cu colegii din echipa. Poti crea liste tematice cu cele mai importante sau urgente proiecte la care lucrezi si poti da acces doar celor implicati in proiectul respectiv. Veti sti exact cand trebuie sa faceti un lucru, cine se va ocupa de el si ce urmeaza sa fie facut. Fiecare membru al echipei poate sa aiba o viziune de ansamblu asupra unui anumit proiect.

Google Classroom – aplicatie utila pentru profesori, care faciliteaza predarea

Google Classroom este o aplicatie pentru educatie, construita de Google impreuna cu profesorii pentru a-i ajuta sa economiseasca timp, sa prefea lectiile mai usor si sa faciliteze comunicarea si colaborarea cu elevii.
Cu Google Classroom profesorii isi eficientizeaza timpul, isi organizeaza mai bine lectiile si comunica in timp real cu elevii.

Aplicatia permite crearea, colectarea si notarea temelor in mediul online. Profesorii pot vedea chiar inainte sa ajunga in sala de clasa cine si-a terminat tema si pot oferi feedback direct fiecarui elev, pot posta anunturi si intrebari. Astfel, comunicarea la clasa devine mai eficienta si, in acelasi timp, se extinde si in afara orelor.

Acestea sunt doar cateva aplicatii pe care le poti folosi, fie ca esti angajat, angajator, profesor, student, freelancer, pentru a ramane organizat cu privire la task-urile tale, dar si pentru a tine legatura cu echipa ta.

Mai multe aplicatii gasesti pe site-ul: https://techagainstcoronavirus.com.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s