Pepenele rosu – sursa de sanatate vara

Pe timp de vara, unul dintre cele mai gustoase si hidratante fructe este pepenele rosu. Afla de ce este bine sa il mananci pana la coaja si alte beneficii ale acestui aliment atat de sanatos!

Nimic nu spune „A venit vara!” mai bine decat prima muscatura dintr-o felie de pepene rosu. Ne place sa-l mancam atat pentru ca este amuzant (cu totii ramanem foarte lipiciosi dupa ce terminam de papat, dar cu zambetul pe buze), dar si pentru ca ne face sa ne simtim mai bine, mai sanatosi.

Asta se intampla pentru ca pepenele este plin de nutrienti – vitamine, minerale, antioxidanti. De asemenea, acest aliment ne hidrateaza si are putine calorii. Este desertul perfect!

Pepenele rosu este o sursa foarte buna pentru vitamina A (ce ajuta vederea), vitamina C (pentru imunitate) si vitamina B6 (contribuie la buna functionare a creierului si la energizarea organismului).

In plus, pepenii contin un antioxidant foarte important in combaterea problemelor de inima si chiar a unor tipuri de cancer – substanta nutritiva, numita licopen.

Acest fruct mai ajuta la reducerea tensiunii (prin cantitatea sa de potasiu) si, datorita continutului bogat de apa (peste 90% din componenta sa), este un bun diuretic.

Iar daca te-ai obisnuit sa mananci doar pulpa rosie si dulce a pepenelui, afla ca cei mai multi nutrienti se „ascund” abia spre coaja, in partea mai alba. Asa ca, incearca sa mananci cat de mult poti, pana la coaja!

Cum sa prepari pepenele?

In primul rand, este posibil ca pepenele sa fie prea mare pentru a fi spalat la chiuveta. Asa ca, umezeste un prosop si curata astfel coaja.

Apoi, poti face o salata de fructe cu pepene, il poti face piure (amestecat cu pepene galben, kiwi si putin iaurt, la blender) sau iti poti face un suc delicios (la care adaugi putina menta).

Mie tare mi s-a facut pofta de pepene! Tie nu?

Autor articol: Oana Anghel – Redactor Itsy Bitsy

sursa foto: freedigitalphotos.net

 


otter.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s