Gradinite fara Bullying

Gradinite fara Bullying

Bine te-am gasit, draga educatoare!

Ne bucuram sa avem privilegiul sa iti vorbim! Te admiram pentru ceea ce faci: ai ales o meserie nobila, prin care ai ocazia sa veghezi si sa modelezi atatea suflete si sa contribui la cresterea si devenirea lor! Stim ca nu ti-e usor. Nu are cum sa fie usor, pentru ca un singur copil este o intreaga enciclopedie, iar tu ai grija de mai multi. In plus, sunt si atatea alte lucruri la care e nevoie sa fii atenta, atatea lucruri de care esti nevoita sa tii cont!

In cadrul proiectului Gradinite fara Bullying, ne propunem ca, impreuna cu tine, sa aducem mai multa lumina asupra modului in care copiii nostri se formeaza si „functioneaza”, sa facem cunoscute mecanismele care stau la baza comportamentelor agresive, sa raspandim solutii pentru a le folosi sanatos. Te invitam cu mare drag sa faci si tu parte din acest proiect, de care ne bucuram, pentru ca simtim ca impreuna putem face lumea mai buna.

Despre fenomenul bullying

Fenomenul bullying este un concept american, dar si noi si tu stim ca agresivitatea copiilor nu a inceput odata cu acest concept. Agresivitatea ia nastere din nevoia de aparare sau de delimitare a spatiului personal, pentru a putea sti cine esti, pentru a te putea diferentia. Agresivitatea mai ia nastere si din sentimentul de nesiguranta sau de pericol. Iar acest sentiment nu are mereu legatura cu ceea ce percepem in mod obiectiv ca fiind pericol. Reprimarea agresivitatii e cea care duce la manifestarea ei in forma violenta – bullying. Mai poate duce si la blocarea creativitatii, a libertatii de miscare, a spontaneitatii sau la imbolnavire.

Comportamentele agresive sunt punerea agresivitatii in actiune. Dar comportamente agresive sunt si cand: musti cu putere dintr-un mar, lovesti mingea, canti o piesa de Bach la pian sau spui un „NU” hotarat. Ceea ce putem face noi pentru copii, pentru a diferentia, in timp, agresivitatea sanatoasa de cea nesanatoasa, este sa le explicam cu blandete si lor diferentele si sa fim cat mai des atenti la emotiile noastre si ale lor.

Cum te poti implica in proiectul Gradinite fara Bullying

La nivel international, in programele anti-bullying de succes, copiii invata sa recunoasca din timp ce anume le provoaca emotii intense si sa isi controleze reactiile. Un copil care invata de mic sa isi cunoasca emotiile si sa fie empatic va fi cu siguranta mai putin predispus la a fi agresor sau victima la gradinita, la scoala sau pe internet.

Te invitam asadar si pe tine sa faci parte din programul Gradinite fara Bullying, prin care ne propunem sa prevenim si sa combatem violenta in mediul prescolar.

Primul pas pe care ti-l propunem este sa creezi, impreuna cu cei mici, un instrument de lucru denumit EMOMETRU. Acest Instrument a fost conceput pentru a veni in ajutorul tau, sa le explici mai usor copiilor despre emotii, pe intelesul lor. E important ca ei sa inteleaga ca fiecare emotie este folositoare, dar ca intensitatea ar putea fi, uneori, prea greu de suportat pentru un copil. E ca atunci cand o oala fierbe la foc mare, stropeste in jur si capacul sta sa-i cada. E de ajuns sa dam focul la mic, pentru ca cei din jur sa nu fie raniti. Asa si oamenii, cand au emotii intense, daca nu reduc intensitatea emotiilor, e posibil sa rabufneasca in comportamente agresive.

Copiii pot fi invatati sa isi dea seama cand „oala incepe sa fiarbasi sa reduca intensitatea emotiilor. Iar tu ii poti ghida si ajuta cu o vorba calda, o privire incurajatoare, o atingere usoara sau o imbratisare, ca sa isi regaseasca starea de bine.

Pentru a realiza mai usor un EMOMETRU si a-l putea folosi mai bine in lucrul cu cei mici, iti punem la dispozitie mai jos si o serie de INSTRUMENTE structurate de specialistii nostri din proiect, oameni cu experienta in lucrul cu cei mici, ca Adriana Mitu, trainer de dezvoltare emotionala a copiilor si psihoterapeuta Vistiana Long.

Iti multumim ca ai fost alaturi de noi, citind aceasta scrisoare si te asteptam sa participi la proiect.

Cu drag,

Echipa Itsy Bitsy

Instrumente utile pentru a construi un Emometru

Instructiuni despre cum se construieste un Emometru
Emoticoane de descarcat, pentru construirea unui Emometru
Idei de jocuri pentru recunoasterea si gestionarea emotiilor

Vezi aici exemple de Emometre deja construite

Gradinita si grupa:

Era Kinderland-Grupa Mare

Era Kinderland-Grupa Mare

Gradinita si grupa:

Era Kinderland-Grupa Mijlocie

Era Kinderland-Grupa Mijlocie

Gradinita si grupa:

GRADINITA NR 154, GRUPA MIJLOCIE 4

GRADINITA NR 154, GRUPA MIJLOCIE 4

Gradinita si grupa:

GRADINITA NR.216,BUCURESTI;GRUPA MIJLOCIE C,GRUPA ,,BUBURUZELOR”

GRADINITA NR.216,BUCURESTI;GRUPA MIJLOCIE C,GRUPA ,,BUBURUZELOR”

Gradinita si grupa:

GRADINITA NR.211-GRUPA BROSCUTELOR

GRADINITA NR.211-GRUPA BROSCUTELOR

Gradinita si grupa:

GRADINITA NR.191 – GRUPA MARE 3 – ALBINUTE

GRADINITA NR.191 – GRUPA MARE 3 – ALBINUTE

Gradinita si grupa:

Gradinita nr.216 Grupa Mare B

Gradinita nr.216 Grupa Mare B

Gradinita si grupa:

Gradinita Rita Veverita- Grupa Mijlocie

Gradinita Rita Veverita- Grupa Mijlocie

Gradinita si grupa:

Gradinita Rita Veverita- Grupa Mare

Gradinita Rita Veverita- Grupa Mare

Gradinita si grupa:

Gradinita nr.191, Grupa Stelutelor(Mijlocie 2)

Gradinita nr.191, Grupa Stelutelor(Mijlocie 2)

Gradinita si grupa:

Gradinita ,,Floare de Colt”, Grupa mare C (Ursuletilor)

Gradinita ,,Floare de Colt”, Grupa mare C (Ursuletilor)

Gradinita si grupa:

Grădinița nr. 154, Grupa Mare nr.4.

Grădinița nr. 154, Grupa Mare nr.4.

Gradinita si grupa:

Gradinita nr.191 / Grupa licuricilor (mare 2)

Gradinita nr.191 / Grupa licuricilor (mare 2)

Gradinita si grupa:

GRADINITA NR.216,BUCURESTI;GRUPA MIJLOCIE B ,,GRUPA PITICILOR”

GRADINITA NR.216,BUCURESTI;GRUPA MIJLOCIE B ,,GRUPA PITICILOR”

Gradinita si grupa:

GRADINITA NR.71, GRUPA MARE 1

GRADINITA NR.71, GRUPA MARE 1

Pagina 1 din 712345...Ultima »


otter.ro

Lasă un răspuns