Cum se construieste un EMOMETRU

Cum se construieste un EMOMETRU

Un emometrul este un instrument menit sa arate starea emotionala a oamenilor. Emometrul include 10 emotii prin care poate trece oricine, ordonate de sus in jos, ifunctie de energia pe care o aduce acea emotie:

  • bucurie;
  • iubire;
  • mirare;
  • curaj;
  • mandrie;
  • furie;
  • dezgust;
  • frica;
  • tristete;
  • rusine.

La clasa, instrumentul creeaza disponibilitate pentru activitati de invatare, putand fi realizat in orice forma artistica doreste cadrul didactic, dar reprezentand o scala a culorilor, pe care sunt asezate emotiile in ordinea mentionata mai sus.

Materiale necesare:

  • emoticoane cu emotiile mentionate – le poti descarca de AICI;
  • poza cu fiecare copil din grupa (dimensiune ideala: 4 x 4 cm);
  • placa de polistiren de aproximativ 1m x 1m;
  • hartie/ carton/ textile, lipici, culori, carioca etc.

Etape de realizare:

  1. Se strang materialele necesare.

  2. Se mobilizeaza copiii sa realizeze impreuna un obiect care sa le faca placere (de exemplu: copac, vapor, floare, lumânare, munte etc.)

  3. Se realizeaza din materiale acel obiect si se lipeste pe plansa de polistiren.

  4. Cadrul didactic asaza emoticoanele (in ordinea de pe afis), explica copiilor ce reprezinta fiecare emoticon si modereaza o discutie despre situatii de zi cu zi, in care copiii pot simti fiecare emotie.

  5. Pozele copiilor vor sta aliniate intr-un colt al polistirenului.

  6. Emometrul se afiseaza pe peretele din sala de clasa, la un nivel la care fiecare copil sa poata ajunge la toate emotiile.

Aceasta activitate poate dura mai multe zile.

Descopera AICI o serie de exemple inscrise in concursul „Gradinite fara Bullying, in Sectorul 3, Bucuresti”.

Precum vezi, acest instrument care o sa masoare emotiile copiilor din clasa poate sa aiba orice forma doriti (un copac, un turn, o racheta etc.), poate sa fie realizat pe orizontala, pe verticala sau oblic si poate fi realizat din materiale diverse: carton, textile sau orice vi se pare mai potrivit, atat tie, cat si copiilor.

Cum se foloseste un emometru

Emometrul se foloseste de 2-3 ori pe zi.

Pentru a-l folosi, cadrul didactic aloca 1 minut de liniste, pentru ca fiecare copil sa intre in contact cu corpul sau si apoi inca 1-2 minute in care copiii isi asaza poza in dreptul emotiei respective (cu o piuneza). Astfel, cadrul didactic va sti in fiecare moment al zilei in ce stare se afla copiii de la clasa si va sti cum sa comunice cel mai bine cu fiecare copil in parte.

Recomandarea specialistilor nostri este ca acest Emometru sa fie folosit zilnic, poate chiar la inceputul zilei. Emometrul va ilustra simplu starea in care se afla fiecare copil. Cadrul didactic va sti mai repede cine are nevoie de sprijin si astfel se va crea un mediu prielnic pentru invatare.

Numirea emotiilor cu ajutorul EMOMETRULUI le va furniza copiilor un limbaj al emotiilor, necesar pentru a putea crea un dialog despre ceea ce simt. Va sugeram sa corelati intotdeauna limbajul specific emotiilor cu descrierea senzatiilor din corp – aici, noi avem de invatat multe de la cei mici! – pentru a nu duce emotiile in minte, la nivel de concept, ci a le lasa acolo unde e locul lor, in corp, si apoi a le permite sa plece.

Acest material face parte din proiectul organizat de Asociatia Parintilor Isteti, in parteneriat cu Itsy Bitsy si finantat de Primaria Sectorului 3, Bucuresti.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s