Telefonul Copilului – recunoasterea importantei

Child Helpline International a sarbatorit vineri Ziua Internationala a Telefonului Copilului. Reteaua globala este reprezentata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului.

In ultimul deceniu, serviciile „telefonul copilului” din intreaga lume au inregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri, respectiv 450 de apeluri din partea copiilor si tinerilor in medie pe zi.

Cele mai frecvente situatii in care copiii apeleaza serviciul care le este dedicat raman abuzul si violenta, relationarea cu prietenii, colegii sau parintii si probleme psiho-sociale. De obicei, cei care apeleaza sunt tineri de 13-15 ani, in mare parte fete.

La noi in tara, anul trecut, Asociatia Telefonul Copilului a raspuns unui numar de peste 130.000 de apeluri. Potrivit Catalinei Florea, Director Executiv al Asociatiei, cei care suna cel mai des sunt copiii. Numarul apelurilor continua sa creasca.

Aflata la a saptea editie, Ziua Internationala a Telefonului Copilului a avut in acest an ca tema „incurajarea si responsabilizarea copiilor si tinerilor”.

Serviciile „telefonul copilului” ofera copiilor si tinerilor posibilitatea de a comunica in confidentialitate si ii ajuta sa depaseasca problemele cu care se confrunta. Ofera consiliere specializata si indruma copiii catre servicii de asistenta sociala, in cazuri de urgenta.

In Romania, numarul la care poate fi contactata Asociatia Telefonul Copilului este 116.111 si poate fi apelat gratuit.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s