SuperTeach a masurat impactul izolarii sociale asupra profesorilor

60% dintre profesori resimt acut stresul generat de lipsa oricarei alinieri sau ghidari privind adaptarea curriculei la predarea online, arata rezultatele unui chestionar realizat in randul a circa 1.100 de profesori din comunitatea SuperTeach.

Mai mult, in conditiile in care peste 88% au continuat sa predea online, peste 75% dintre profesori nu au primit niciun fel de ajutor sau ghidare din partea conducerii scolii sau a autoritatilor locale in privinta metodelor de lucru la care sa apeleze sau platformelor pe care sa le foloseasca in aceasta situatie exceptionala.

Ca urmare, peste 60% dintre profesorii chestionati folosesc platformele pe care le considera ei adecvate atat pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cat si pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea si deschiderea lor catre noile tehnologii, iar pe de alta parte barierele logistice (necesitatea de a se ocupa si de familie in aceasta perioada, lipsa accesului la internet/tehnologie).

Profesorii sunt ingrijorati si de dificultatile pe care le intampina copiii in a accesa tehnologia si internetul, doar 32% dintre ei inregistrand o prezenta la cursurile online de peste 75%.

Noul studiu realizat in randul comunitatii Super Teach a scos la iveal faptul ca profesorii care s-au adaptat predarii online au reusit sa acopere peste 50% din materia pe care ar fi predat-o acum si peste 70% nu au dat testari copiilor in aceste saptamani.

La intrebarile SuperTeach au raspuns cadre didactice din toate judetele tarii, 74% dintre acestea predand in mediul urban. Dintre acestea, 45% predau la nivel prescolar si primar, 54% la nivel gimnazial si liceal, 1% la nivel universitar.

”Nevoia brusca de a adopta tehnologia, in contextul in care nu este o solutie unica recomandata pentru toti profesorii, iar profesorii se vad nevoiti sa gaseasca solutii cu resursele proprii, este considerat de catre acestia bulversant, atat pentru ei, cat si pentru copii“, puncteaza Adina Nica, consultant cercetare si strategie la compania de cercetare Open-I Research.

Ca dovada, 32% dintre profesori se tem de faptul ca elevii nu doresc sa participe la cursurile online, iar 17% dintre profesori sunt ingrijorati ca nu-si pot organiza si monitoriza eficient activitatea, in conditiile in care doar 27% dintre ei spun ca reusesc sa acopere peste 75% din materia pe care o au de predat, alti 30% mentionand un grad de acoperire intre 25 si 50% din materie. 

”La SuperTeach, suntem pregatiti sa le oferim sprijin atat in ceea ce priveste dezvoltarea competentelor digitale, cat si inspiratie si idei in gestionarea scolii online, care s-a dovedit provocatoare pentru cei mai multi dintre ei”, a spus Cristina Gheorghe, presedinte al Institutului Dezvoltarii Personale si co-fondator al proiectului SuperTeach.

Cristina Gheorghe a semnalat faptul ca aceasta criza ne-a fortat pe toti sa fim mai atenti la noi, iar faptul ca profesorii au adoptat o mentalitate deschisa a dus chiar la o imbunatatire a relatiei cu elevii.

De asemenea, ea le recomanda parintilor sa acorde o atentie sporita la nevoile copiilor in aceasta perioada si sa le fie alaturi in procesul de adaptare la noua modalitate de invatare.

”Raspunsurile profesorilor din comunitatea SuperTeach ne-au aratat ca aceasta perioada i-a afectat emotional, insa ca nu doresc sa puna pauza educatiei. Nu mai putin de 78% dintre acestia cred ca este o perioada de evolutie in directia digitalizarii domeniului lor. Ei au iesit din zona lor de confort, dar au nevoie de ghidare, de sprijin si de inspiratie. Echipa noastra este pregatita sa ii ajute sa-si continue misiunea chiar si in conditii de izolare sociala”, a declarat Felix Tataru, co-fondator al proiectului SuperTeach.

Felix Tataru a subliniat faptul ca, desi provocarile sunt mari in aceasta perioada de criza in care profesorii au fost nevoiti sa invete rapid sa folosesca tehnologia ca principal instrument de educare, dascalii din comunitatea Super Teach au imbratisat provocarea cu mintea deschisa si au facut progres de adaptare rapide.

Diferenta dintre ce stiu sa faca copiii in mediul online si ce foloseau pana acum profesorii a scazut vizibil in aceasta perioada.

Paradoxal, profesorii vin mai aproape de copii prin intermediul scolii online, iar relatiile dintre iau noi forme, benefice invatarii.

Webinarii pentru profesori

Pentru a veni in sprijinul profesorilor, echipa SuperTeach a demarat o serie ampla de workshop-uri de competente digitale si mentalitate deschisa in educatie, care sa ajute profesorii sa gaseasca solutii mai rapide si mai eficiente.

Primele webinarii au loc saptamana aceasta, urmand sa aiba ca invitati specialisti in educatie, precum Oana Moraru si Urania Cremene.

Incepand cu luna mai, cursurile vor fi disponibile gratuit si pe o platforma dedicata.

Programul webinariilor SuperTeach:  

  • 14 aprilie – webinarul ”Lectii din criza de folosit la clasa”, sustinut de Oana Moraru, fondatoarea scolii Helikon;
  • 15 aprilie – webinarul ”Teoria autodeterminarii si cele 3 nevoi psihologice de baza”, sustinut de Urania Cremene, parenting trainer si coach;
  • 16 aprilie – webinar sustinut de Parintele Constantin Necula, conferentiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei saguna” din Sibiu, doctor in teologie.

SuperTeach va facilita si un webinar pentru dezvoltarea competentelor digitale, sustinut de catre Andy Szekely, trainer si coach in dezvoltare personala, data acestuia urmând sa fie anuntata zilele urmatoare.

Aceste webinarii vor fi moderate de Dragos Anastasiu, CEO Eurolines Group si co-fondator al proiectului SuperTeach, si vor fi completate in saptamanile urmatoare de o serie de alte webinarii a caror tematica a fost solicitata de profesori. Intalnirile vor fi sustinute prin intermediul platformei Webex, vor fi deschise publicului larg si vor fi gratuite.

Informatii actualizate despre programul webinariilor sunt disponibile pe website-ul superteach.ro si pe pagina de Facebook SuperTeach.


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s