Idei de relaxare dupa o zi agitata

Cu totii avem zile care par sa nu se mai termine, in care suntem „in priza” in fiecare moment. De aceea, iti propun cateva idei de relaxare, doar pentru tine.

Cand vorbesc de zile agitate, nu ma refer doar la timpul petrecut la serviciu. Cu siguranta, si acasa ai parte de momente obositoare – de pregatit cina si spalat vasele, copilasul tau poate este suparat etc.

De aceea, este bine sa gasesti si putin timp doar pentru tine, in care sa te rasfeti si sa te relaxezi. Poate ca nu se intampla chiar in fiecare zi, dar este bine sa stii ca iti dedici niste clipe doar pentru tine.

In acest scop, ti-am pregatit niste idei de relaxare, simple. Pe unele chiar le poti face in fiecare zi, in timp ce altele vor necesita putin mai mult timp.

  • Ia o pauza de ras – Stiu, este greu sa razi la comanda. Dar, daca gasesti o comedie care iti place, iti recomand sa iti faci timp sa o urmaresti. Atunci cand radem, cortizolul din organism este redus (hormonul care provoaca stres) si creste nivelul endorfinelor (hormonii fericirii). Chiar si un simplu zambet poate sa te linisteasca pe loc.
  • Fa-ti un mini-masaj – Daca simti ca te doare capul si ca ai acumulat mult stres in zona tamplelor, ce zici de un mic masaj? Ti-l poti face singur(a) si dureaza doar 30 de secunde. Pune-ti coatele pe masa. Tine degetele mari de la maini sub sprancene, chiar deasupra nasului. Lasa-ti greutatea capului pe aceste doua degete, timp de 10 secunde. Apoi, ciupeste-ti sprancenele usor, cu degetele aratatoare. Stai asa cateva secunde. Muta-ti degetele un pic de-a lungul sprancenelor si repeta miscarea. Continua asa, pana cand ai acoperit intreaga portiune a sprancenelor.
  • Apreciaza ceea ce ai – Ia-ti cateva momente pentru a-ti aminti de lucrurile din viata ta care te fac fericit(a), pentru care esti recunoscator/recunoscatoare: copilasul tau, sotul sau sotia, chiar si micile rutine (cafeaua de dimineata), prietenii care te fac sa razi sau chiar un cer senin – nimic nu este un motiv prea mic sau prea mare pentru a fi fericit(a). Ideea este sa te concentrezi pe lucrurile pozitive, pentru a anula grijile si gandurile toxice.
  • Asculta muzica – Muzica poate fi o forma terapeutica de relaxare. Creeaza-ti un playlist in care sa pui doar muzica linistita, piese care stii ca te calmeaza. Asculta-le inainte sa te duci la culcare – muzica iti va micsora tensiunea si te va scapa de anxietate. Bineinteles, acum depinde si de gusturile fiecaruia: poate pe tine te linistesc piesele mai ritmate sau poate preferi sunete din natura. Nu exista o regula, atata timp cat gasesti formula de relaxare, perfecta pentru tine.
  • Mediteaza – Meditatia nu trebuie sa dureze ore in sir. Cateva minute pe zi te vor ajuta sa elimini starile negative. Tot ce trebuie sa faci este sa stai in pozitie dreapta, cu ambele picioare pe podea. Inchide ochii si concentreaza-te pe o mantra pozitiva (pe care o poti spune cu voce tare sau la care doar sa te gandesti), cum ar fi: „Ma simt linistit(a)” sau „Ma iubesc pe mine insumi/insami”. Pune-ti o mana pe burta, pentru a regla aceasta mantra cu respiratia ta. Straduieste-te ca, in aceste momente, sa nu te gandesti la altceva.
  • Inchide ochii si respira adanc – Probabil ca ai mai auzit de acest sfat de relaxare, dar vreau sa iti explic si de ce este important. Cand inspiri si expiri adanc, de fapt, iti incetinesti ritmul batailor inimii si ajuti la scaderea tensiunii. Cand simti ca esti stresat(a), ia o pauza de 5 minute, pune-ti mana pe burta si inspira incet, pe nas. Incearca sa simti procesul de respiratie cum pleaca din abdomen si ajunge pana in varful capului. De asemenea, cat timp ai ochii inchisi, incearca sa iti imaginezi o priveliste frumoasa.
  • Fa-ti timp pentru ceea ce iti place – Poate fi vorba si doar de o zi pe saptamana, dar este bine sa stii ca, in acea zi, ai cateva ore doar pentru a face ceva ce iti place – sa scrii, sa pictezi, sa iesi la alergat, sa citesti – orice este permis. Poate inca nu stii ce iti place sa faci. In acest caz, propune-ti sa incerci ceva nou si chiar tine-te de plan.

Care sunt metodele de relaxare care functioneaza la tine? Spune-ne si noua in rubrica de comentarii.

Autor articol: Oana Anghel – Redactor Itsy Bitsy

sursa foto: freedigitalphotos.net


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s