Exercitii simple pentru relaxarea ochilor

Pe langa activitatile clasice de fitness, exista si exercitii pe care le poti face cu ochii, pentru relaxarea si stimularea lor. Iata aici cateva idei.

Cu siguranta stii cat de important este sa iti mentii corpul activ si in forma, cate beneficii pentru sanatate aduce un program regulat de sport. Dar, de regula, cand vorbim de sport, ne referim la exercitii pentru intretinerea musculaturii bratelor, picioarelor, abdomenului, spatelui etc. In alte cuvinte, ne ocupam de tot ce vine de la gat in jos.

Dar stiai ca exista exercitii fizice si pentru ochi? Si nu, nu ne referim la „aruncatul cu privirea”. Sunt exercitii destinate sa iti lucreze muschii ochilor, sa iti imbunatateasca focalizarea si miscarea ochilor si sa iti stimuleze cortexul vizual din creier. Sunt simplu de realizat, dureaza putin si le poti face in fiecare zi, pentru a evita obosirea ochilor. Sunt necesare mai ales celor care petrec multe ore in fata ecranului de la calculator (care ajung sa fie din ce in ce mai numerosi).

Atentie, insa! Aceste exercitii nu rezolva probleme deja existente sau genetice, ci sunt doar un ajutor in mentinerea sanatatii ochilor. Pentru probleme precum miopia, strabismul sau hipermetropia, este necesar sa vorbesti cu un oftalmolog.

Inainte de a incepe, daca porti ochelari sau lentile de contact, este bine sa ii dai jos, respectiv – sa le scoti. Si nu te grabi cu aceste exercitii, ci fa-le intr-un moment de liniste.

  • Pentru o circulatie a sangelui mai buna la nivelul ochilor

– Inchide-ti ochii (strans) timp de 5 secunde, apoi tine-i deschisi alte 5 secunde. Repeta procesul de inca opt ori.

– Tine ochii inchisi si, cu degetele aratatoare, maseaza-i in miscari chirculare timp de aproximativ un minut. Ai grija sa nu apesi prea tare. Acest masaj peste pleoape antreneaza si glandele lacrimale, asa ca este potrivit in situatiile in care iti simti ochii uscati.

– Cand te trezesti, da-ti pe ochi cu apa calduta, iar apoi cu apa rece. Seara, inainte de culcare, repeta procesul, in sens invers: mai intai cu apa rece, iar apoi cu apa calduta. (Compresele reci sunt indicate si pentru reducerea pungilor de sub ochi.)

– Misca-ti capul intr-o forma circulara, tinandu-ti privirea fixata pe un punct.

  • Pentru relaxarea ochilor

– Asigura-te ca stai confortabil, intr-o pozitie dreapta. Freaca-ti palmele intre ele, pentru a le incalzi. Inchide ochii si acopera-i cu palmele incalzite, fara a apasa pe pleoape. Relaxeaza-te timp de 30 de secunde. Incet, deschide ochii si priveste in jur. Repeta acest exercitiu de 3-5 ori. Este indicat mai ales cand simti tensiune la nivelul ochilor, provocata in special de petrecerea unui timp indelungat in fata ecranului.

  • Pentru antrenarea muschilor oculari

01Urmareste harta de mai sus astfel:

– Priveste in sus (cat de sus poti ridica ochii, fara a-ti misca si capul), apoi in jos (la fel).- Misca-ti ochii in sensul acelor de ceasornic, apoi invers.- Misca-ti ochii in sus, pe diagonala.- Deseneaza un patrat cu privirea.- Roteste-ti privirea intr-un semicerc in jos (ca atunci cand „iti dai ochii peste cap”), apoi in sus.- Deseneaza un romb cu privirea.- Deseneaza o funda cu privirea.- Deseneaza un S vertical si unul orizontal cu privirea.- Din nou, roteste-ti privirea intr-un semicerc. De data asta, insa, curburile nu vor fi intreptate in sus sau in jos, ci la stanga sau la dreapta (vezi harta).- Misca-ti ochii pe diagonala.- Atinteste-ti privirea asupra degetului tau. Incet, apropie-ti degetul de nas. Scopul este sa iti concentrezi privirea spre centru, atat de mult cat se poate.- Clipeste cat de repede poti.

  • Alte sfaturi

Aminteste-ti sa iei pauze de la calculator, in mod regulat. Iti poti seta alarme pe telefon, care sa te anunte ca e timpul sa te „debransezi” un pic. O data la 20 de minute, ia-ti privirea din calculator. Chiar daca nu te ridici si tot ce faci este sa te uiti pe pereti, relaxeaza-ti ochii timp de 20 de secunde.

De asemenea, incearca sa pastrezi o distanta de 50-60 de cm, intre ochii tai si ecran.

Nu te machia in zilele in care iti simti ochii obositi si poarta ochelari de soare de fiecare data cand iesi afara si bate soarele puternic (chiar si iarna).

Vezi si:

Autor articol: Oana Anghel – Redactor Itsy Bitsy

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s