#CoolBrushing: Noua aplicatie pentru copii si adolescenti, din campania Zambeste Romania

#CoolBrushing: Noua aplicatie pentru copii si adolescenti, din campania Zambeste Romania

Sub umbrela campaniei Zambeste Romania 2017, GSK Consumer Healthcare urmareste sa schimbe atitudinea copiilor fata de igiena orala prin lansarea aplicatiei #CoolBrushing, impreuna cu o competitie pentru titlul de Ambasador al Campaniei Zambeste Romania.

In urma studiului realizat in martie 2017, GSK Consumer Healthcare a scos la iveala cateva informatii importante, privind spalatul pe dinti in randul copiilor si adolescentilor. Astfel, aflam ca patru din zece copii si adolescenti nu se spala pe dinti de doua ori pe zi si peste jumatate din ei (53%) considera spalatul pe dinti o activitate enervanta, cu toate ca recunosc ca aceasta este importanta pentru sanatatea lor.

„Faptul ca peste jumatate din adolescentii din mediul urban considera spalatul pe dinti un obicei enervant este ingrijorator, deoarece atunci cand exista o astfel de mentalitate, probabilitatea de a-si insusi un comportament gresit este destul de mare. Pe termen lung, o mentalitate pozitiva referitoare la igiena orala sta la baza unei rutine de ingrijire completa la maturitate, mentioneaza Sylwia Piankowska, General Manager GSK Consumer Healthcare, Romania si Balcani.

Pentru a-i incuraja sa descopere si partea distractiva a spalatului pe dinti, GSK Consumer Healthcare lanseaza aplicatia mobila #CoolBrushing, sub umbrela Zambeste Romania 2017. Aplicatia este menita atat sa aduca in atentia adolescentilor cele mai importante reguli de igiena orala, cat si sa le arate ca spalatul pe dinti este o activitate cool, parte din stilul lor de viata actual. Pornind de la mesajele principale ale campaniei – „Spala-te pe dinti de doua ori pe zi”, „Mergi la medicul dentist in mod regulat” si „Adopta o dieta sanatoasa si echilibrata” – adolescentii vor putea crea, personaliza si distribui in cadrul aplicatiei o serie de elemente grafice (fotografii, meme-uri, stickere) cu mesaje amuzante legate de igiena orala si spalatul pe dinti, pe conturile lor din social media.

„Anul acesta, unul dintre obiectivele campaniei este de a transforma igiena orala intr-un subiect cool in randul celor tineri. Aplicatia nu reprezinta doar un prilej de amuzament pentru adolescenti, ci livreaza si un continut educational, intr-o forma adaptata si usor de distribuit. Vorbim de o generatie nativa in mediul digital, multi dintre ei fiind influcenceri in comunitatile lor si care pot contribui la constientizarea importantei unei bune igiene orale, discutand despre anumite probleme, a adaugat Sylwia Piankowska, General Manager GSK Consumer Healthcare, Romania si Balcani.

Despre aplicatia #CoolBrushing

Prin intermediul aplicatiei, adolescentii se vor putea inscrie in competitie pentru a deveni unul dintre cei cinci Ambasadori Zambeste Romania. Pentru a intra in concurs, adolescentii trebuie sa aiba varsta cuprinsa intre 13 si 18 ani, sa descarce aplicatia si sa o instaleze, sa isi personalizeze o poza sau sa genereze un meme pe care ulterior sa il salveze in telefonul lor si sa insereze continutul respectiv intr-un comentariu la postarea dedicata concursului de pe pagina de Facebook Zambeste Romania. Castigatorii vor beneficia de un „influencer training” marca GreatTeens, unde timp de o zi vor invata de la unii dintre cei mai vizibili vloggeri din Romania cum sa isi creeze un vlog, cum sa se comporte in mediul online si cum sa gestioneze comunitati de fani. Mai mult decat atat, cei cinci vor avea ocazia de a promova mesajele campaniei catre publicul larg in filmulete educationale alaturi de Smiley, ambasadorul oficial al campaniei de anul acesta.

Aplicatia mobila #CoolBrushing este compatibila cu sistemele de operare iOS si Android, fiind disponibila gratuit in App Store si Google Play. Adolescentii pot participa in competitia pentru a deveni Ambasadorii Zambeste Romania in perioada 23 octombrie – 12 noiembrie 2017. Mai multe detalii despre mecanismul competitiei si regulamentul complet sunt disponibile in mod gratuit pe www.zambesteromania.ro.

Despre studiul GSK Consumer Healthcare

Studiul a fost realizat de GSK Consumer Healthcare in parteneriat cu Ipsos Market Research la inceputul lunii martie, pe un esantion de 300 de parinti care au copii cu varste intre 6-18 ani (48% fete, 52% baieti). Varsta acestora se afla in intervalul 22-59 de ani, dintre care 38% sunt barbati, iar 62% sunt femei. Acestia locuiesc in mediul urban si au venituri medii (38%) si peste medie (58%), avand studii universitare intr-o proportie de 77%.

Cand si cat de des se spala pe dinti adolescentii?
  • Datele studiului arata faptul ca momentul preferat de adolescenti pentru a se spala pe dinti este dimineata, cu un procent de 81%, acesta fiind urmat de seara (68% ) si dupa-amiaza (13%);
  • Ca frecventa, cei tineri obisnuiesc sa se spele pe dinti in proportie de 58% de doua ori pe zi, 27% o singura data pe zi, iar 12% sustin ca fac acest lucru chiar de trei ori pe zi. Din totalul esantionului chestionat, doar 2% dintre acestia se spala de cateva ori pe saptamana;
  • Din categoria celor care urmeaza sfatul periajului zilnic, de doua ori pe zi, acest obicei este mai intalnit in randul adolescentilor cu varstele cuprinse intre 13 si 18 ani (in proportie de 80%), comparativ cu cei 66% din categoria de varsta 6-12 ani.
Cat de des folosesc adolescentii produsele complementare de ingrijire orala?
  • Cu toate ca obiceiul de periaj este des intalnit in randul tinerilor, alte produse destinate ingrijirii orale nu sunt atat de folosite, datele aratand ca 41% dintre copii nu au folosit niciodata ata dentara si 25% nu au folosit niciodata apa de gura;
  • De asemenea, doar 22% declara ca folosesc zilnic ata dentara, respectiv 36% apa de gura;
  • In ceea ce priveste momentul utilizarii, valabil atat pentru ata dentara, cat si pentru apa de gura, cele doua produse sunt folosite mai mult spontan, atunci cand adolescentii considera ca au nevoie.

Despre Zambeste Romania

Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare, fiind sustinuta de brandurile Aquafresh, Sensodyne, parodontax si Corega, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sanatatea orala si lista cabinetelor medicilor dentisti disponibili pentru consultatii gratuite se pot gasi pe website-ul www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s