Alimentatia copilului de peste 3 ani

Incepand cu varsta de 3 ani, cel mic poate tolera toate grupele de alimente, mai putin produsele la conserva si preparatele picante. Cu toate acestea, parintii trebuie sa acorde o importanta deosebita alimentatiei copilului de peste 3 ani si sa portioneze corect cantitatea de mancare si numarul meselor zilnice.

Despre alimentia copilului dupa varsta de 3 ani am discutat in emisiunea „Traieste Sanatos cu Simona” cu Alina Maglas Marinca, medic nutritionist.

„Meniul unui copil de 3 ani trebuie sa fie unul diversificat si echilibrat. Trebuie incurajat consumul de legume, fructe si cereale integrale, fara zahar adaugat, precum ovaz sau secara. Le putem amesteca cu fructe uscate inmuiate, nu confiate, intrucat acestea contin zahar. Lactatele sunt, de asemenea, foarte importante. Acestea trebuie sa fie partial degresate, nu in totalitate, pentru ca cele total degresate pot contine zahar pentru potentarea gustului”, spune Alina Maglas Marinca.

Ce alimente evitam in alimentatia copilului de peste 3 ani

Asa cum spuneam mai sus, dupa varsta de 3 ani, copilul poate asimila aproape toate grupele alimentare, insa exista cateva alimente pe care nu este indicat sa le consume inca, de la aceast varsta.

„Evitam dulciurile din comert, cu foarte mult adaos de zahar, precum ciocolata sau biscuitii, si bauturile carbogazoase. Este o idee foarte buna sa implicam copilul in prepararea mesei, fiindca ii va face mare placere si, cu aceasta ocazie, va invata si despre alimente. Este bine sa ii explicam celui mic beneficiile si dezavantajele fiecarui aliment”, explica Alina.

Hidratarea este, de asemenea, foarte importanta pentru cei mici.

„Intre 2 si 4 ani, un copil ar trebui sa bea in jur de 1,3 litri de apa pe zi, iar intre 4 si 6 ani, se recomanda 1,6 litri de apa. Partial, apa poate fi inlocuita apa cu ceai, lapte sau supe”, recomanda Alina Maglas Marinca.

Mai multe informatii despre alimentatia copilului dupa varsta de 3 ani poti afla din materialul de mai jos:


otter.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s