Gradinita 2.0: observarea si evaluarea in educatia timpurie, conferinta despre cum sprijinim progresul copiilor

Experti si lideri din domeniul educatiei si reprezentanti ai principalelor curriculum-uri si paradigme educationale participa, pe 7 octombrie, la conferinta Gradinita 2.0: Observarea si evaluarea in educatia timpurie, organizata de Kinderpedia.

Evenimentul se va desfasura in format hibrid si va fi transmisa live pe Microsoft Teams, de la ora 15:00.

Participarea este gratuita, iar inscrierea se face urmand acest link.

Moderatorul conferintei va fi Lect. Univ. Dr. Oana Mosoiu, de la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei iar participantii la panelurile de discutii sunt Valentina Secara, fondatoare si manager Acorns Nurseries, Cristiana Boca, Coordonatoare Educatie Timpurie, Centrul Step by Step pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala, Ioana Surubaru, director educational al Gradinitei ERI Sibiu si director de resurse umane al scolii Gimnaziale Romano- Finlandeze ERI, Sibiu, Ana-Maria Brezniceanu – educator AMI, co-fondatoare Montessori Kindergarten of Bucharest si  Montessori School of Bucharest, Ana Bordan, profesor pentru invatamantul primar la scoala Gimnaziala Ioan Vladutiu din Ludus, formator SuperTeach, Dana Serban – Director Educational, Scoala Primara Libera Waldorf Sophia, Brasov.

”Evaluarea este puternic legata de observare, in special in evaluarea formativa, pe parcurs. Profesorii au nevoie sa antreneze acest ‘muschi’, al observatiei orientate cu atentie spre anumiti indicatori – comportamente explicite sau implicite, mesaje nonverbale si paraverbale ce comunica participare, interes, intelegere, mesajele verbale prin care sunt comunicate raspunsurile ce reprezinta prelucrari cognitive ale sarcinilor de invatare si evaluare, formulari care sunt mai adecvate sau in dezvoltare. Apoi profesorii au nevoie sa dezvolte abilitati de inregistrare rapida a observatiilor lor, sa eficientizeze inregistrarea acestor indicatori si a progreselor in timp. si, nu in ultimul rand, profesorii au nevoie sa exerseze un limbaj evaluativ care este caracterizat prin a fi descriptiv si nu critic, sa insoteasca anumite caracterizari de detalii comportamentale si de sugestii privind antrenarea si dezvoltarea abilitatilor sau capacitatilor care sunt inca in dezvoltare. Este important ca in evaluarea formativa sa adresam elevilor formulari afirmative – ce sa faca, ce sa continue sa exerseze, ce sa incerce sa faca diferit, la ce sunt buni, care sunt punctele lor forte, evitand negatiile ce domina discursul educational, cu precadere cel evaluativ: nu esti bun, nu ai facut bine, aici este gresit, nu stii, nu ai invatat. Daca elevii ar fi invatati, nu ar mai veni la scoala, scoala este un spatiu de invatare, de dezvoltare, de antrenament si ar merita sa ne comportam ca niste antrenori care isi ghideaza sportivii spre succes aratandu-le drumurile de urmat si nu pe cele inchise.” afirma Lect. Univ. Dr. Oana Mosoiu, de la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, moderatorul conferintei.

Echipa Kinderpedia va prezenta in cadrul conferintei si modulul lansat recent – monitorizarea progresului – un instrument digital si versatil ce permite inregistrarea in timp real a observatiilor profesorului si analiza lor intr-o fisa individuala de progres pentru fiecare copil, adaptata fiecarui curriculum educational. Unul dintre avantajele acestei noi functionalitati este ca permite inregistrarea din mers a unor anumite comportamente si aptitudini deprinse sau a absentei lor, pentru ca modului este disponibil chiar in aplicatia mobila.

“Evaluarea progresului copiilor in primii ani de educatie este, poate, una dintre cele mai profunde si nuantate analize, pentru ca se bazeaza pe observatie si reflexie, mai mult decat pe testare si notare. Totodata, impactul acestei evaluari poate fi unul major, atunci cand ea sta la baza realizarii unui plan individual de progres, care implica atat profesorii cat si familia.” a spus Evelina Necula, Co-fondatoare si CMO Kinderpedia.


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s