Editie speciala Suna Bine: Cum sa recunosti fake news

Editie speciala Suna Bine: Cum sa recunosti fake news

In urma scandalului privind campania anti-vaccinare care a folosit in mod fraudulos siglele Ministerului Sanatatii, UNICEF si Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), la Suna Bine cu Ruxandra, am discutat despre fake news, in general, si despre sursele de informare cu privire la sanatatea copilului. Daca nu ai prins emisiunea in direct, asculta podcastul aici.

„Sunt parinte si as vrea ca, atunci cand iau o decizie care priveste sanatatea copilului meu, sa fiu corect informata”, a mentionat Ruxandra Rusan inca de la inceputul emisiunii. Tema editiei, la care au raspuns foarte multi ascultatori, a fost *De unde te informezi cand iei decizii pentru sanatatea copilului tau*.

Campania anti-vaccinare care a alarmat parintii

Editia s-a concentrat in special pe pliantele anti-vaccinare, cu informatii alarmiste si sigle oficiale folosite fraudulos, raspandite in cutiile postale ale bucurestenilor. Invitata in aceasta emisiune a fost Ioana Manoiu, specialist in comunicare si una dintre primele persoane care au semnalat acest caz, pe Facebook.

Urmaresc foarte mult fenomenul vaccinarilor. Am facut ani de zile campanii pro-vaccinare, campanii de educare pentru mamele din Romania si cam stiu ce se intampla. Daca as fi lucrat in cu totul alt domeniu decat domeniul comunicarii, mintea mea nu ar fi putut sa mearga pana acolo incat sa ma gandesc ca cineva a luat logoul Ministerului si l-a pus pe brosuri”, explica Ioana.

Ea a continuat prin a ne spune ca UNICEF are o campanie pro-vaccinare, cu acelasi vizual, imagine copiata de cei care au facut brosurile alarmiste.

Exemple de fake news la Suna Bine cu Ruxandra

Alaturi de Ioana Manoiu, am discutat despre cum distingem manipularile de sursele credibile si unde semnalam stiri false. Am primit exemple concrete de fake news si am vazut cat de usor este sa schimbi adevarul.

Uite, eu spun in social media ca apa asta are un gandac in ea. Si pun gandacul in apa cu 5 minute inainte. Postarea va avea zeci de mii de share-uri in cateva ore, toata lumea va ataca brandul si vor incepe boicoturile.”

Te invitam sa urmaresti mai jos intreaga emisiune si sa iti faci o parere avizata.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s