Bilantul la 30 de educatie in Romania, prezentat de World Vision Romania

World Vision Romania a lansat pe 15 iulie, in cadrul unei dezbateri online, un amplu studiu privind educatia in Romania, intitulat „Cursa celor 30 de ani de educatie in Romania”.

Potrivit bilantului prezentat in studiu avem aproape 30 de ministri in 30 de ani de educatie, peste 330.000 de elevi care invata in scoli dotate inadecvat si 32% dintre copiii inscrisi in invatamantul preuniversitar care nu au acces individual la un dispozitiv dedicat functional pentru a putea invata online.

Studiul „Cursa celor 30 de ani de educatie in Romania” este o analiza globala, la nivel de sistem, a invatamantului preuniversitar din tara noastra, cu precadere din mediul rural.

Iata, mai jos, o parte din concluziile studiului:

Scolile de la tara, in cifre

  • 330.000 de elevi invata in scoli dotate inadecvat pentru asigurarea unui mediu de invatare propice;
  • 20% dintre scoli nu aveau autorizatie sanitara de functionare sau erau in curs de autorizare in 2018;
  • Peste 4.000 de cladiri in care se desfasoara activitati didactice functioneaza fara autorizatie de securitate la incendii (2019);
  • 25% din scolile din Romania, mai ales in rural, utilizeaza sobele ca principala sursa de incalzire;
  • In Moldova, 72% dintre scoli se incalzesc cu sobe;
  • 1.176 de scoli aveau, in 2019, toaleta afara, majoritatea fiind in mediul rural;
  • 1 din 6 scoli din Romania nu aveau acces la o sursa autorizata de alimentare cu apa;
  • 47% din scoli nu au rampa de acces pentru copii cu dizabilitati

Cum digitalizam o tara rurala?

  • Peste 30% dintre toti copiii din invatamantul preuniversitar din Romania nu au acces individual la un echipament de tip laptop, tableta sau desktop pentru scoala; un sfert dintre aceste familii declara ca nu isi permit sa cumpere un astfel de echipament, chiar daca le este necesar copiilor.
  • La tara, aproape doua gospodarii din trei nu au conexiune la internet, iar in scoli exista circa 7,5 computere la 100 de copii.
  • Doar 52 % dintre tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 si 19 ani au competente digitale de baza sau peste acest nivel, conform datelor centralizate de Comisia Europeana.
  • Infrastructura educationala este precara, in special in mediul rural, unde se inregistreaza mari decalaje fata de scolile din orase.

“In acest moment, avem un sistem de invatamant care este, din punct de vedere practic, segregat intre urban si rural: cu scoli «bune», practic toate de la oras, si scoli «slabe», aproape toate aflate la tara. Primele beneficiaza de infrastructura si dotari adecvate, atrag profesori buni si bine pregatiti, iar lipsa acestor elemente in mediul rural adanceste diferentele de la an la an. Este si motivul pentru care educatia in mediul rural este principalul nostru domeniu de activitate si ramane o prioritate si pe termen lung. Milioane de copii, in acesti 30 de ani, au fost uitati si privati de dreptul la o educatie de calitate, ca efect al neglijarii invatamantului rural.”, afirma Mihaela Nabar, directorul executiv al World Vision Romania.

Studiul integral poate fi gasit aici.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s