Struguri

Strugurii sunt considerati un simbol al toamnei. Albi, negri, rosiatici, cu aroma de tamaios sau muscat, crocanti sau zemosi, strugurii nu trebuie sa-ti lipseasca de la masa in acest sezon

Contin saruri minerale – potasiu, fosfor, calciu, fier, betacaroten si vitaminele B1 si B2 care protejeaza ficatul impotriva substantelor toxice si combate insomnia.

Au efect tonic, remineralizant si diuretic fiind recomandati si pentru anemii, datorita continutului de fier, dar si in reumatism si artrita.

Atentie insa! Datorita continutului mare de zaharuri (in jur de 15-20%) sunt contraindicati persoanelor diabetice. Daca vrei sa scapi de cateva kilograme in plus, strugurii iti pot fi de ajutor. Timp de una sau doua zile pe saptamana, mananca numai struguri proaspeti, in jur de 1-2 kilograme pe zi. Asta doar in cazul in care nu ai probleme cu glicemia crescuta.

De asemenea, strugurii sunt recomandati sa se consume mai ales dupa-amiaza si seara, deoarece au un efect de relaxare asupra organismului. Este bine sa mananci struguri rosii sau negri pentru ca acestia sunt mai bogati in substante nutritive decat cei albi. Strugurii pot fi folositi si in cosmetica. Pentru un ten revigorat aplica comprese imbibate in suc de struguri si lasa sa actioneze 15 minute. Clateste fata cu apa calda si vei observa diferenta. Este bine sa consumam strugurii in stare cruda pentru e beneficia din plin de toate proprietatile lor. Il poti combina cu alte fructe intr-o salata apetisanta.

Evita dulceturile, pentru ca au in compozitia lor foarte multe zaharuri si in timpul procesului de preparare se distrug majoraritatea vitaminelor si mineralelor. Prefera fructele proaspete :100 gr de struguri proaspeti au doar 73 de calorii si o adevarata armata de vitamine si minerale.

Ce spui daca confectionam o omida din boabe de struguri? Avem nevoie de o scobitoare, doua boabe albe de strugure si doua boabe rosii de strugure. Pur si simplu infigi cate o boaba alba si una rosie pe scobitoare. Ii poti face ochisori din bobite mici de afine.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s