Sfaturi pentru evitarea obezitatii

In Romania nu se prea vorbeste de obezitate. Ca si cand ar fi de neinchipuit ca este o stare existenta si la noi. Descopera aici mai multe despre prevenirea obezitatii pentru copilul tau, ce ar trebui sa evite sa manance si care alimente reprezinta aliati.

Conform unui studiu realizat de o echipa de cercetatori de la Universitatea St. George din Londra, alimentele sarate sunt responsabile de obezitatea la copii.

Continutul ridicat de sare il face pe cel mic sa manance mai multe dulciuri si sa bea bauturi racoritoare, cu o cantitate mare de zahar. Totusi, nu putem elimina complet sarea din mancarea zilnica. Aminteste-ti doar de povestea „Sarea in bucate”.

Alte cauze pentru obezitate in randul copiilor tin de alimentatia proasta (fast-food, junk food etc.), lipsa sportului din viata micutilor sau chiar o predispozitie genetica (unde cei mici au mostenit un numar mai mare de celule adipoase si nu pot arde grasimile atat de rapid pe cat ar trebui).

Potrivit unui alt studiu publicat de Universitatea din Miami, un alt motiv pentru mancatul excesiv este reprezentat de griji, presiunea cotidiana si ganduri negative.

Perioadele dificile din viata cuiva determina acea persoana de „a trai bine pe moment”. Astfel, oamenii ingrijorati tind sa manance alimente mai bogate in calorii.

Pentru a evita riscurile ce vin odata cu starea de obezitate, este necesar sa urmam cateva reguli simple, un regim corect si util.

 

  • Ce este indicat sa mancam

O masa zilnica sanatoasa ar trebui sa contina supe din carne de pui si un peste slab. Astfel, asimilam cantitatea necesara de fier, fara pericolul de ingrasare.

De asemenea, sunt recomandate cat mai multe lactate – pentru calciul din organism (lapte, iaurt, branza). Evita produsele sintetice, precum margarina.

Nu in ultimul rand, stii ce urmeaza: cat mai multe fructe si legume! Astfel, obtinem vitamine naturale si zaharul de care avem nevoie.

 

  • Ce ar trebui sa evitam

Pentru a preveni aparitia obezitatii, trebuie sa ne oprim din a mai manca prea multa paine, paste fainoase, gris si biscuiti. Acestea contin extrem de multe lipide, care duc la ingrasare excesiva. O alimentaţie dezechilibrata duce la formarea unui ţesut adipos sub piele, in musculatura şi in organe.

In plus, renunta la obiceiul de a rontai ceva intre mese. Nu fac decat sa iti dea pofta de zahar si sa contribuie la agravarea starii tale.

 

  • Alte sfaturi

In cazul in care ai observat ca micutul tau s-a ingrasat prea mult, este cazul sa intervii. Atentie, insa! Daca regimul pe care il propui in familie nu da roade, este cazul sa mergi la un medic.

Respecta, pe cat posibil, mesele principale la ore fixe. stiu ca e greu sa citesti ca cina trebuie mancata la 7 seara, in conditiile in care tu abia pe la 8 seara ajungi acasa. Totusi, asta nu te impiedica sa stabilesti un program familiei tale, in functie de nevoile fiecaruia.

Cel mai indicat este sa stabilesti cinci mese mici pe zi, pe care copilul tau sa le urmeze. Astfel, digestia sa va fi mai usoara, iar excesul de grasimi va scadea.

De asemenea, in cazul unui copil obez, portiile de mancare ar trebui reduse. Micutul se va ridica de la masa inainte de a fi satul.

Fii atent la surplusul de calorii consumate in fiecare zi. in mod normal, o femeie are nevoie de aproximativ 1900 de calorii pe zi, iar un barbat – cam 2500. Caloriile se calculeaza in functie de greutatea fiecarei persoane (circa 30 de calorii la un kilogram de greutate a corpului).

 

  • Riscurile obezitatii

In urma obezitatii, atat copiii, cat si adultii, ajung sa aiba probleme cu articulatiile si cu oasele. De asemenea, poate sa apara hipoventilatia – stare ce duce la ameteli, energie scazuta si, in cazuri grave, infarct miocardic.

Pe langa problemele fizice, exista riscuri si la nivelul psihic: durero de cap, depresie, o slaba incredere in sine, incapacitate de munca etc.

Cum iti iti dai seama daca micutul tau risca sa devina obez? incepe sa fie foarte obosit, are dureri de spate, tulburari de somn, probleme articulare, chiar si dificultati la scoala.

Ce temeri ai in privinta alimentatiei copilului tau?

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s