Scapa de stres prin fapte bune

Faptele bune pe care le faci au efecte mai mari decat ti-ai putea imagina, reflectandu-se atat in bucuria celor din jur, cat si in propria ta stare de bine. Afla cum scapi de stres prin fapte bune.

Se spune ca bunatatea ti se intoarce inzecit. Acest lucru nu inseamna neaparat ca, daca faci o fapta buna, vei primi automat fapte bune inapoi. In schimb, amabilitatea, gesturile frumoase si, in general, bunatatea pe care tu le arati celor din jur actioneaza benefic si asupra ta.

In cartea „De ce lucrurile bune li se intampla oamenilor buni” (Why Good Things Happen to Good People), bioeticianul Dr. Stephen Post prezinta cateva dintre constatarile sale:

  • Tinerii care sunt dispusi sa ofere vor avea, mai tarziu in viata, o sanatate fizica si psihica mai buna.

  • Prin fapte bune, este redusa anxietatea.

  • Facand fapte bune, scade riscul bolilor fizice.

In acest caz, cum poti, concret, sa scapi de stres prin fapte bune?

Poti face un gest frumos, fara motiv

Pe cat de simplu pare, cand ajuti pe cineva sau faci fapte bune (oricat de mici), nu numai ca creezi o legatura cu acea persoana, dar te bucuri si de un surplus de dopamina (neurotransmitator care ajuta procesul de invatare). Si partea buna este ca poti face mici gesturi frumoase in fiecare zi: lasa pe cineva in fata ta la coada, tine usa deschisa pentru un coleg, zambeste cuiva.

Poti fi un mentor

Incearca sa iti concentrezi abilitatile spre ceva constructiv. Atunci cand poti, ofera-ti ajutorul si resursele. De exemplu, ajuta o persoana sa isi gaseasca un loc de munca sau imparte din experienta ta unui coleg nou la serviciu.

Poti fi face actiuni caritabile

Atunci cand ajuti pe cineva, ai si tu niste avantaje: iti intaresti sistemul imunitar si creste nivelul de serotonina din creier(o substanta care combate starea depresiva si iti regleaza tensiunea). Poti organiza o donatie de grup sau te poti implica intr-o actiune de voluntariat.

Asa ca, in momentele in care te simti mai tensionat(a), incearca sa faci fapte bune si sa vezi cum te simti apoi.

Autor articol: Oana Anghel – Redactor Itsy Bitsy

sursa: mequilibrium.com


otter.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s