Telefonul Copilului: Copiii vor relatii mai bune cu parintii

Asociatia Telefonul Copilului ne ofera statisticile anului 2014. Unul din doi copii care au sunat la 116 111 a cerut sprijin pentru imbunatatirea relatiei cu parintii.

Copiii care au sunat au solicitat consiliere psiho-emotionala de lunga durata, in vederea imbunatatirii relatiei cu parintii. Dintre acestia, o treime a sesizat probleme legate de nevoia de comunicare, un sfert a semnalat probleme de relationare cu parintii, in timp ce altii au anuntat neintelegeri in familie, crize de identitate si anxietati, tulburari de comportament, ganduri / gesturi extreme sau probleme sentimentale.

Nevoia de comunicare cu parintii si problemele mentionate mai sus au fost sesizate, in principal, de fete (in procentaj de peste 70%), cele mai multe avand varsta cuprinsa intre 13 si 15 ani.

In ceea ce priveste baietii, nevoia de comunicare s-a evidentiat mai ales la cei cu varsta cuprinsa intre 10 si 12 ani.

In mai mult de jumatate dintre situatii, problemele au aparut in urma unor factori impredictibili (separare, divort, adoptie, deces, boli cronice, accidente). Restul situatiilor au tinut de nasterea unui alt membru al familiei sau problemelor specifice varstei copiilor, precum adolescența (dezvoltarea personalității, probleme sentimentale).

Numarul total de apeluri inregistrate la 116 111 in anul 2014 a fost de 114.926, iar dintre acestea 6.071 au necesitat monitorizarea de lunga durata a specialistilor din cadrul serviciului Telefonul Copilului 116 111, in colaborare cu reprezentantii institutiilor abilitate la nivel local.

Cele mai multe situatii au fost sesizate din mediul rural, urmat de mediul urban. Judetele cu cele mai multe situatii inregistrate au fost: Buzau, Teleorman, Constanta, Neamt, Ilfov, Dolj, Olt, Bucuresti sector 2, Bucuresti sector 5. Iar cele mai putine situatii au fost in: Harghita, Mures, Tulcea, Salaj, Alba, Satu Mare, Bihor, Mehedinti, Braila si Cluj.

116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Telekom Romania. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications.

“Faptul ca doua treimi dintre copiii care au sunat la 116 111 au manifestat, la inceputul apelului, tristetea, apasarea, frica, anxietatea, reprezinta un diagnostic ingrijorator si un semnal de alarma atat pentru parinti, cat si pentru profesionistii din domeniul protectiei drepturilor copilului, dar si pentru societate, in general. La fel de ingrijorator este faptul ca majoritatea copiilor nu a vorbit despre aceste stari emotionale cu nimeni altcineva, inainte de apelul la 116 111. Ne dorim ca vocea fiecarui copil care are nevoie de ajutor sa fie ascultata la celalalt capat al firului 116 111 si multumim Telekom Romania pentru ca ne sustine in acest demers”, a declarat Catalina Florea, director executiv, Asociatia Telefonul Copilului.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s