Subiectul evaluarii elevilor in cadrul scolii online, discutat la o noua conferinta SuperTeach

Specialisti in educatie romani si straini, formatori si lideri de opinie au raspuns intrebarilor referitoare la adaptarea evaluarii rezultatelor elevilor la modul de lucru in online venite din partea a sute de profesori SuperTeach, in cadrul conferintei dedicate feedback-ului, testarii si evaluarii, desfasurate in primul weekend din octombrie.

Pornid de la principiul ca evaluarea elevilor si feedback-ul oferit constant sunt parte din procesul invatarii, conferinta le-a oferit profesorilor exemple concrete privind modul in care pot face evaluare si testare de calitate si pot comunica permanent cu elevii prin intermediul tehnologiei, in contextul scolii online.

”Tema care nu primeste niciun fel de feedback face mai mult rau decat bine, inclusiv procesul prin care a fost facuta tema respectiva este uitat rapid”, a spus Ana Medesan, trainer si co-creator al programelor de Managementul Carierei Didactice si Profesorul Digital din cadrul Finnish Teacher Training Center.

”In Romania, in general, in urma testarii nu primesti feedback, ceea ce este de neconceput, deoarece rolul testului este acela de a genera informatie, respectiv feedback si, astfel, de a genera invatare”, a declarat si Dragos Iliescu, specialist in psihologie organizationala, profesor la Universitatea Bucuresti.

”Utilizarea tehologiei in educatie a crescut in toata lumea in ultimii cinci ani, inclusiv in Romania”, a spus Andreas Schleicher, directorul departamentului pentru Educatie din cadrul Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, referindu-se la adaptarea relationarii din procesul educational la realitatea tehnologica.

”Provocarea in acest moment este de a le oferi profesorilor mai mult timp sa se familiarizeze cu tehnologiile utilizate in educatie. Sa nu uitam ca profesorii care au succes in predare sunt cei care indeplinesc mai multe roluri – sunt antrenori si facilitatori buni, precum si evaluatori si mentori”, a adaugat acesta.

Referitor la multiplele evaluari si testari prin care trec elevii, de-a lungul anilor de studiu, Oana Mosoiu, trainer si lector universitar la Universitatea Bucuresti, crede ca acestea trebuie sa fie discrete, productive si sa ofere elevului informatii reale despre cine este si incotro se indreapta.

”Trebuie sa crestem increderea elevilor in actul de evaluare, sa crestem increderea in faptul ca evaluarea le va oferi informatii valoroase in ceea ce priveste momentul in care se afla si ce mai au de facut si, astfel, vom scapa si de teama copiatului”, a mentionat Mosoiu, precizand, in acelasi timp, ca si sistemul national de evaluare are numeroase carente, deoarece lipsesc standardele de evaluare, iar elevii sunt testati excesiv in primii ani de studiu, in timp ce la liceu ”uitam de evaluari”.

In orice proces care implica feedback, principiul de baza este acela ca ”vreau sa il ajut pe cel caruia ii ofer feedback, nu sa am dreptate”, a punctat Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach, trainer in Mentalitate Deschisa.

”Mentalitatea este ceea ce impacteaza cel mai mult comportamentul si cand oferim feedback cu o mentalitate deschisa inseamna ca ne pasa de ceilalti, de obiectivele si de nevoile lor, pe cand mentalitatea inchisa ne face sa ne concentram doar pe nevoile noastre, iar acest lucru va provoca celorlalti frustrare, neincredere, renuntare. Din pacate, pandemia si toate restrictiile actuale accentueaza mentalitatea noastra inchisa, care se propaga in spirala catre copiii nostri. SuperTeach isi doreste sa rupa spirala mentalitatii inchise si sa facem impreuna o spirala a mentalitatii deschise”, a explicat Cristina Gheorghe.

In final, profesorii au participat la un training privind modul in care pot realiza teste online, prin intermediul platformelor utilizate in scoala online.

”Putem crea teste, putem oferi feedback, putem ajuta elevii sa invete continuu prin intermediul instrumentelor online”, a explicat Dragos Apostu, Manager de Programe la UiPath si lector la Universitatea din Bucuresti.

Totodata, in cadrul evenimentului, realizat in parteneriat cu Telekom Romania, SuperTeach a anuntat urmatoarele webinarii si conferinte dedicate profesorilor, pentru luna octombrie.

Program evenimente SuperTeach in luna octombrie: 

  • 4 octombrie, ora 18.00 – ”Relatia dintre scoli si primarii”, sustinut de Oana Mandrut, presedinte Life Education for All, alaturi de Teodora Simion si Andrada Sorca;
  • 7 octombrie, ora 17.00 – ”Adaptarea predarii, invatarii si evaluarii la mediul online”, sustinut de Claudia Chiru si Simona Marinica;
  • 8 octombrie, ora 17.00, cum pot atrage scolile sprijin si sponsorizari din comunitate”, sustinut de Oana Mandrut, presedinte Life Education for All;
    24 octombrie, ora 9.30 – Conferinta SuperTeach revolutia Mentalitatii in Educatie ”Descopera Maretia”.

Webinariile vor fi deschise tuturor profesorilor, in limita locurilor disponibile. Detalii despre modalitatea de participare vor fi disponibile pe site-ul si pe pagina de Facebook a proiectului.

De asemenea, conferinta din 24 octombrie va fi transmisa pe platforma Webex, iar mai multe informatii privind evenimentul se gasesc pe pagina de Facebook SuperTeach si pe superteach.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s