Fara celebritati in publicitatea TV pentru alimente adresata minorilor

Celebritatile, personalitatile sau medicii nu pot aparea in publicitatea pentru alimente adresata minorilor, respectiv in reclamele difuzate intr-un program cu o audienta formata din minim 50% copii in varsta sub 12 ani, potrivit unei modificari a Codului audiovizualului, votata joi de membrii CNA.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a discutat in sedinta ieri, pe articole, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a continutului audiovizual, adoptand unele modificari ale acestuia, potrivit Gandul.

Astfel, la sectiunea „Publicitatea la alimente” din noul Cod al audiovizualului este prevazut faptul ca „in publicitatea pentru alimente adresata minorilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor”.

In mod concret, „publicitatea adresata copiilor inseamna publicitatea difuzata in cadrul unui program cu o audienta formata din minim 50% copii in varsta sub 12 ani”.

Decizia a fost luata de CNA in urma consultarii cu reprezentantii Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC). De asemenea, CNA a primit o adresa de la Romalimenta – Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara. Potrivit Romalimenta, stabilirea varstei de 12 ani pentru definirea publicitatii adresate copiilor s-a facut pornind de la consensul academic cu privire la etapele de dezvoltare ale copilului.

CNA a mai decis ieri ca „publicitatea la produsele alimentare trebuie sa nu incurajeze consumul excesiv de alimente” si „sa nu sugereze renuntarea la consumul de fructe, legume sau de alimente naturale”.

„In privinta publicitatii la alimente, dam o atentie speciala mentiunilor nutritionale si de sanatate in sensul admiterii numai a acelor mentiuni acceptate de normele europene”, a declarat Rasvan Popescu, presedintele CNA, dupa votul Consiliului.

Astfel, in cazul in care publicitatea pentru sucuri si bauturi racoritoare, difuzata pe TV si radio, este ilustrata cu fructe si/sau legume, trebuie sa se precizeze in procente cantitatea de fructe si/sau legume continuta de produs.

Pe de alta parte, informatiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie sa atribuie unui produs alimentar proprietati de prevenire, de tratament si de vindecare a unei boli umane si nu trebuie sa evoce astfel de proprietati.

CNA va continua in sedintele viitoare discutiile pentru a modifica actualul Cod al audiovizualului, proiectul urmand sa fie finalizat in urmatoarea perioada.


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s