Dieta copilului care face sport de performanta

Dieta copilului care face sport de performanta

Odata ce sportul trece din sfera unui hobby la nivelul de performanta, este momentul sa te gandesti cat de corect mananca piciul tau. De aceea, la Traieste Sanatos cu Simona, analizam alimentatia copilului care face sport de performanta si aflam cum o putem imbunatati.

Sunt sporturi care implica multe deplasari si absenta copilului de acasa mai mult de jumatate de an, cazuri in care clubul sportiv se ocupa de alimentatia prichindeilor.

Pe de alta parte, sunt multe sporturi in care cel mic nu pleaca de acasa asa mult si in care familia este responsabila de alimentatia copilului. Pentru astfel de situatii, este nevoie sa facem cateva clarificari, iar dr. Alin Popescu, medic primar medicina sportiva, aduce o multime de sfaturi in emisiunea Itsy Bitsy.

In primul rand, copilul sportiv trebuie sa aiba un program de mancare, fix, regulat si repetitiv. Este bine ca parintii sa stabileasca acest program in functie de orarul scolar si de orarul antrenamentelor. De asemenea, pentru a evita ca cel mic sa „triseze” in alimentatie, este recomandat ca, la fiecare masa, un adult sa fie prezent, pentru a-l supraveghea pe copil.

Apoi, si in cazul copiilor care fac sport de performanta, micul dejun ramane cea mai importanta masa a zilei. Dr. Alin Popescu sugereaza ca fiecare masa de dimineata sa contina: un ou fiert, branza proaspata, doua felii de paine si 10g de unt.

Despre ce pranz le oferim micilor sportivi iti spunem acum, la Traieste Sanatos cu Simona.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s