menopauza-femei-simptome

Cele mai indicate vitamine pentru perioada menopauzei

Menopauza este o perioada foarte incordata din viata tuturor femeilor, fiind caracterizata de o multime de schimbari care au loc pe plan fizic, emotional si, desigur, hormonal. Cele mai multe femei experimenteaza o serie de simptome si prea putine ar putea afirma ca au trecut prin aceasta perioada fara niciun fel de probleme.

Fie ca ai parte de o tranzitie foarte usoara, fie ca menopauza este o perioada mai dificila din viata ta, se poate spune cu certitudine ca menopauza este o perioada cu nevoi nutritionale unice.

De la ce varsta incepe menopauza?

Menopauza este definita ca fiind incetarea menstruatiei si se instaleaza dupa 12 luni de la ultima perioada menstruala, de obicei in perioada cuprinsa intre 40 si sfarsitul anilor 50. Varsta medie este de 51 de ani.

Foarte mult timp s-a crezut ca menopauza semnaleaza varsta inaintata a unei femei sau chiar ultimele etape din viata sa. Insa azi, tot ce se credea despre menopauza este doar un mit. Multe femei ajung sa traiasca anii optzeci si nouazeci si chiar mai tarziu.

Simptomele menopauzei si remedii naturale

Bufeurile, un simptom atat de cunoscut al menopauzei, sunt adesea descrise ca fiind explozii intense de caldura. Greata, transpiratia abundenta, precum si palpitatiile insotesc aceste episoade de fierbinteala. Bufeurile sunt cauzate de schimbari hormonale, in special de scaderea nivelului de estradiol.

Bufeurile mai pot fi declansate de caldura, stres, haine inconfortabile, cafeina sau alcool si pot dura de la doua pana la treizeci de minute. Vitamina E si B12 pot ajuta la controlul bufeurilor, la fel si preparatele pe baza de soia si ceaiul de trifoi rosu.

Un alt simptom al menopauzei consta in transpiratii nocturne. Acestea sunt pur si simplu bufeuri care au loc in timpul noptii. O imbracaminte de noapte usoara, lenjerie reglabila si cearceafuri confortabile va vor fi de folos, precum si o sticla de apa langa pat. Totusi, transpiratiile nocturne pot fi, de asemenea, un simptom al altor afectiuni foarte grave, cum ar fi cancerul, infectiile si hipoglicemia. Daca transpiratiile nocturne persista sau daca aveti alte simptome, este important sa contactezi medicul personal.

Scaderea brusca a nivelului de estrogen si progesteron contribuie atat la declansarea transpiratiilor nocturne, precum si la tulburarea sanatatii emotionale.

Fizic, iti vor fi de ajutor piesele vestimentare lejere si asternuturile confortabile. Din punct de vedere psihologic, este recomandata o rutina relaxanta inainte de culcare, care poate include o baie calda cu sare si lavanda, un ceai din plante sau putin lapte cald. Inainte de culcare, renunta la alcool si cafeina.

Perioada de menopauza mai este marcata si de modificari ale dispozitiei, ba chiar de o usoara depresie. Este perfect normal ca in tot acest timp sa ai o stare de spirit fluctuanta. Este posibil sa aveti o senzatie de slabiciune, modificari ale dispozitiei, lipsa de energie, anxietate sau depresie.

Exercitiile fizice sunt foarte importante pentru a mentine sub control toate simptomele menopauzei, in special schimbarile de dispozitie sau depresia. Un ceai de sunatoare te-ar ajuta foarte mult, dar este imperativ sa aveti o dieta echilibrata. Complexul de vitamina B este, de asemenea, esential pentru buna functionare a creierului si pentru combaterea depresiei.

Odata cu toate aceste schimbari hormonale, la care se adauga faptul ca organismul nu se mai pregateste pentru sarcina, metabolismul incepe sa devina mai lent si este posibil sa inregistrezi o crestere in greutate. Este important sa faci zilnic exercitii fizice, dar totodata trebuie sa eviti sa mananci prea mult.

Vitamina D si complexul de vitamina B sunt esentiale in lupta impotriva cresterii in greutate.

De asemenea, menopauza este caracterizata de o pierdere a densitatii osoase. Acest lucru se datoreaza si lipsei de estrogen. Este crucial sa ai un aport suficient de calciu si vitamina D pentru a-ti proteja oasele.

Ceaiurile din plante, exercitiile fizice, vitaminele si mineralele obisnuite sunt componente de baza in mentinerea sanatatii in timpul menopauzei. Odata cu inaintarea in varsta, sunt indicate exercitiile de intindere, cum ar fi yoga si pilates. Plimbarile pe jos timp de 20 de minute, precum si exercitiile de intindere efectuate zilnic vor face o mare diferenta.

Foto: Coffee photo created by pressfoto – www.freepik.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s