Inlocuieste stresul cu un zambet

Stresul face parte din viata noastra zilnica. Cum ne descurcam cu situatiile stresante din jurul nostru? Afla aici cateva sfaturi relaxante si inlocuieste stresul cu un zambet!

Suntem stresati de datoriile presante de la serviciu, de boacanele copiilor nostri, chiar si de faptul ca emisiunea TV preferata nu a aparut astazi. Nu putem controla tot timpul ceea ce ni se intampla. Totusi, asta nu inseamna ca trebuie sa ne pierdem cu firea intr-un moment dificil.

Anxietatea si stresul nu afecteaza doar psihicul, ci si fizicul. Cu cat ne stresam mai mult, cu atat devenim mai vulnerabili la raceli si microbi. In plus, ajungem sa pierdem lucrurile frumoase care ne inconjoara si placerea vietii, in general.

Exista numeroase metode prin care poti evita sau elimina stresul – masajul, acupunctura, baile cu saruri parfumate si tot asa. De asemenea, sunt amintite si numeroase tehnici simple anti-stres, precum zambitul, respiratul adanc si tot asa. Eu iti propun 10 sfaturi pentru a constientiza mai bine situatiile stresante.

1.    Invata sa iti organizezi timpul cat mai eficient

Daca nu avem un program bine organizat, ajungem sa ne pierdem cu diverse treburi neimportante. Asa ca, gandeste-te care iti sunt prioritatile. Pune cele mai importante lucruri pe primul loc.

Cele neimportante pot sa astepte si, adesea, o sa se rezolve sau o sa dispara. Inlocuieste stresul prin organizare!

Dar atentie! Asta nu inseamna sa lasi deoparte lucrurile neplacute. De fiecare data cand ne gandim la ele, ajungem sa ne stresam si mai mult. Asa ca, acorda-le lor cea mai mare prioritate – ca sa poti scapa de ele cat mai repede.

2.    Un corp sanatos pentru o minte sanatoasa

Daca mananci cat mai sanatos si faci sport in mod regulat, corpul nostru va fi mai bine pregatit pentru a face fata situatiilor stresante care apar.

3.    Cunoaste-ti limitele

Alt motiv de stres este faptul ca ne incarcam cu multe sarcini. Vrem sa fim pe placul tuturor si nu vrem sa dezamagim pe nimeni. Asa ca, ajungem sa ne oferim ajutorul oricui este interesat si ajungem sa facem mai multe decat putem.

Bineinteles ca este bine sa ii ajuti pe cei care au nevoie, dar este important sa faci asta fara sa iti faci tie rau. Asa ca, invata sa fii asertiv si cum sa spui nu fara sa superi sau sa jignesti oamenii. De asemenea, fa-ti timp pentru tine.

Este exact ca regulamentul dintr-un avion: ajuta-i pe ceilalti doar dupa ce te-ai asigurat ca tu esti in siguranta.

4.    Afla ce anume te streseaza

Acorda-ti timp sa descoperi ce te ingrijoreaza. Asfel, poti incerca sa iti schimbi comportamentul vizavi de acele propleme pentru a reduce factorul de stres.

5.    Evita conflictele

Nu poti elimina conflictele si certurile complet din viata ta. Totusi, poti sa decizi care sunt necesare si care nu. In alte cuvinte, alege-ti bataliile.

De exemplu, copilul tau a spart, din greseala, un pahar. Gandeste-te putin. Chiar are rost sa te enervezi? Doar stii vorba: Nu plange dupa laptele varsat!

Inlocuieste stresul disputelor, cautand solutii, astfel incat ambele persoane implicate sa se simta multumite.

6.    Accepta lucrurile pe care nu le poti schimba

Uneori, este foarte dificil (chiar imposibil) sa schimbi o situatie. Oricat ai cauta solutii, problema va persista. Asa ca, de ce sa te stresezi? In acest caz, accepta lucrurile asa cum sunt.

7.    Ia o pauza pentru a-ti reincarca „bateriile”

Nu poti sa muncesti incontinuu, ca nu esti un robot. Din cand in cand, mai ia o pauza. Vei avea un randament mult mai bun si nici nu te vei mai enerva asa des.

8.    Fa-ti timp pentru prieteni

Prietenii te ajuta sa vezi lucrurile altfel. Perspectiva lor asupra unei probleme iti poate fi de folos. Parerea lor este mult mai detasata decat a ta, asa ca pot sa iti arate solutii acolo unde tu nu ti le imaginai.

In plus, de obicei, activitatile pe care le faci cu prietenii te ajuta sa te destinzi, sa razi, lucruri care iti dau energie si sunt folositoare sistemului imunitar.

9.    Gaseste-ti un hobby

In meditatie ti se spune ca, pentru a fi complet relaxat, trebuie sa iti golesti mintea de orice. Dar sunt multi oameni care nu pot face asta pentru o perioada prea lunga de timp (sau chiar deloc).

Astfel, am gasit o alternativa la fel de buna: umple-ti mintea cu un singur lucru. Gaseste ceva care sa te intereseze, sa te pasioneze, si tine-te de acel lucru. Lasa-te absorbit complet in ceea ce faci, astfel incat sa iti inchizi mintea de la orice alte probleme.

Fie ca iti cauti un hobby nou, cum ar fi olaritul, fie ca pur si simplu iti place sa stai in varful patului cu o carte buna, te vei concentra doar pe ceea ce faci si, mai ales, pe tine.

10.    Dormi cel putin opt ore pe zi

Mult somn nu este recomandat doar bebelusilor, ci si adultilor. Cand nu dormi, nivelul tau de anxietate creste, iar corpul tau isi foloseste ultimele resurse pentru a-ti da energie. Reincarca-te cu un somn bun!

Autor articol: Oana Anghel – Redactor Web Itsy Bitsy

sursa foto: FreeDigitalPhotos.net


otter.ro
Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s