Corpul tau are loc in viata ta?

Cu totii ne dorim sa traim sanatosi si fericiti cat mai mult timp. Insa, in acelasi timp, uiti de aliatul tau numarul unu pentru a-ti implini aceasta dorinta: corpul tau. Pentru ca viata noastra de azi este mult mai comoda, gratie minunilor tehnologiei, ne este mult mai simplu sa avem o viata statica.

Multi dintre noi avem profesii care ne folosesc mai mult mintea si mai putin ne pun in miscare corpul. In sarcinile zilnice ale majoritatii dintre noi nu este inclus, pe langa raportul X, actualizarea situatiei Y, sedinta de proiect Z si: 50 de abdomene, mers pe jos 2 kilometri, inot 5 bazine, o partida de baschet cu colegii, desi poate nu ar strica.

Dupa serviciu, bineinteles, vrem sa ne relaxam dupa o zi stresanta si ajungem in fata televizorului, sau ne pierdem cu orele, in mod placut, bineinteles, in mail, facebook, youtube si multe alte tentantii online.

Ce se intampla cand iti folosesti mai ales mintea:

Corpul are de suferit, pentru ca nu este folosit si, treptat, muschii slabesc, se atrofiaza, intregul corp se fragilizeaza.

Apar « multi visatii » colacei deosebit de atragatori…

Iar mintea, pentru ca este folosita in exces, poate da nastere unor ganduri « negre » care nu iti mai dau pace. Se poate instala treptat si o stare de nefericire, sora cea mica a depresiei.

Incepi sa ai o legatura din ce in ce mai vaga cu propriul tau corp si semnalele acestuia, care va fi nevoit sa strige ca il doare ceva prin simptome si boli.

Cum sa ii faci loc corpului tau in viata ta

Cel mai bine ne merge cand facem ce ne place, deci te invit sa incepi sau sa continui sa faci ceea ce iti place in termeni de activitate fizica. Sau chiar sa descoperi ce iti place, incercand mai multe lucruri noi. Iata ce imi trece mie prin cap acum:

Daca iti place apa, poti inota; daca iti place sa fii cu prietenii, poti sa joci baschet fotbal, tenis, etc. Daca iti place natura, poti sa te plimbi sau sa alergi in parc si in weekend sa urci pe munte. Daca vrei sa fii in forma, poti face fitness, aerobic. Daca iti place sa dansezi, ai multe locuri si feluri de dans pe care le poti incerca (mie una, pentru ca imi place tare sa dansez, fac asta si cand sunt singura acasa).

Iar daca te gandesti la costuri si buget, te invit sa faci un calcul simplu legat de cat anume te costa o raceala si vei vedea ca nu este departe de abonamentul pe o luna la o sala de sport.

In plus, exista multe pe care le poti face gratuit, afara, la aer si mai ales soare. Soarele are efecte extraordinare pentru starea ta de bine si in plus te ajuta sa ai si un somn bun.

Toate acestea le poti face si impreuna cu cei dragi si poate sa dea un nou suflu de energie si creativitate relatiilor tale:

De cand nu te-ai mai jucat de-a prinselea cu copilul tau in parc? De multe ori ne concentram pe performatele intelectuale ale copiilor si delegam partea cu sportul unor instructori. Il duc deja la inot, la tenis, etc. Dar cea mai mare distractie este sa va jucati impreuna. Nu e nevoie de mare lucru, orice ocazie este buna pentru a va misca (eu si fata mea ne intrecem dimineata de la masina pana la intrarea in gradinita si este Ok si in costum si pantofi –am testat deja)

Ar fi excelent sa faci ceea ce iti place impreuna cu partenerul tau de cuplu, prietenii sau colegii. O drumetie la munte pe vreme frumoasa sau o plimbare cu bicicletele in parc pot face minuni relatiilor.

Cu ce te poate ajuta prezenta « activa » a corpului tau in viata ta?

Beneficiile sunt nenumarate, cum probabil stii si tu prea bine. Voi enumera, pentru a iti reaminti si a te motiva, ceea ce stiu eu:

Dupa ce « te misti » ai o stare foarte buna, te simti cu adevarat bine si aceasta stare se poate prelungi destul de mult timp.

« Cand ma trezesc ursuza dimineata, ma duc sa alerg si ma intorc cu zambetul pe buze », Fenya Crown, maratonista, 88 ani. Citatul l-am descoperit in cartea “Forta mintii. Cum sa ramai tanar si sa te bucuri de viata”, de Dr Olivier De Ladoucette de la Editura Trei.

Am citit si despre efectele activitatii fizice pentru diminuarea depresiei, anxietatii, chiar si a atacurilor de panica.

Ceea ce vei vedea ca reusesti sa faci efectiv (kilometri, distante, sa iti cresti rezistenta) iti vor creste increderea in tine insuti; vei putea atunci sa vezi cu alti ochi orice nou obstacol poate aparea in viata ta.

Efectele sunt excelente si pentru cresterea rezistentei organismului, a imunitatii si pentru a imbatrani mai frumos. Se pare ca multe din « simptomele » imbatranirii sunt de fapt efectele sedentarismului.

Bineinteles corpul va fi foarte multumit pentru ca este fericiti si va arata mult mai bine, chiar si colaceii se vor topi in proces. (Lucru absolut evident, dar am tinut totusi sa mentionez).

Exercitiul relational

Te invit sa te asculti si sa descoperi:

  1. Cat de prezent este corpul tau in viata ta acum?
  2. Ce activitati iti plac sau ti-au placut de-a lungul timpului?
  3. Ce ti-ar placea sa incerci nou?
  4. Sa incepi sa faci timp si loc corpului tau in viata ta, incepand cu pasi mici. Orice lucru maret incepe cu primul pas.
  5. Sa te bucuri de ceea ce faci si ceea ce obtii, ca stare, rezultat, performanta, schimbare interioara.
  6. Sa impartasesti si altora, sa ii inviti si pe ei sa ti se alature. E chiar si mai distractiv.

Ce zici, accepti provocarea?

Inspiratie pentru a aduce corpul tau in viata ta!

Autor articol: Cati Calin, trainer si consultant in comunicare relationala la Centrul AmaneSer / facebook, amaneser@amaneser.ro / 021/327.54.45 / 0723.396.368


otter.ro
Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s