Alimentatia in sarcina: Cum, ce si cat sa mananci

Alimentatia in sarcina: Cum, ce si cat sa mananci

La Traieste Sanatos cu Simona, aflam de ce este nevoie sa fim extrem de atenti cu alimentatia in sarcina si cum poate fi influentat bebelusul de ce mananca gravida.

Am mai vorbit pana acum de alimentatia in primele 1.000 de zile. „Fereastra celor 1.000 de zile nu se calculeaza dupa ce s-a nascut bebele, ci dinainte”, explica dr. Luminita Florea, medic specialist diabet, nutritie, boli metabolice. Cu alte cuvinte, inca din momentul conceptiei, viitoarea mamica trebuie sa fie atenta la cum, ce si cat mananca, pentru binele sau si al bebelusului.

Circulatia placentara este cea care duce direct gustul si mirosul si aroma nutrientilor catre bebelus”, adauga dr. Luminita Florea. Inca de la momentul conceptiei, bebelusul isi formeaza bazele alimentare si isi dezvolta organismul, primind nutrientii de la mama sa.

Alimentatia in sarcina, stilul de viata al gravidei si miscarea pe care o face ea, toate se vor reflecta asupra copilului.

La Traieste Sanatos cu Simona, iti oferim cateva sfaturi despre cum poti sa te asiguri ca ii oferi bebelusului tau tot ce e mai bun.

Alimentatia in sarcina nu inseamna mancat in plus

Contrar a ceea ce se crede, femeia insarcinata nu trebuie sa manance in exces. Potrivit graficului greutatii in sarcina, o femeie cu o greutate normala ar trebui, pana la jumatatea sarcinii, sa ia in plus 2-4 kg, iar pana la final – 6-8 kg. Dar graficul difera de la o persoana la alta.

Apoi, este important sa ai grija si ce mananci, pentru ca sarcina nu reprezinta un motiv pentru a manca absolut orice. „S-a vazut foarte clar ca un apetit exclusiv glucidic – dulciuri, fainoase, paine, patiserie – se regaseste si in comportamentul alimentar al bebelusului”, avertizeaza dr. Luminita Florea.

Apoi, sunt si anumite alimente interzise in sarcina, cum ar fi: orice aliment neprocesat termic (pentru ca poate provoca intoxicatii alimentare), alcoolul, cafeaua in exces, ceaiurile negre, fructele de mare, icrele, oul crud si maioneza, fructele si legumele nespalate, carnea cruda.

Ideal, alimentatia in sarcina ar trebui sa fie diversificata, fara excese in plus sau in minus si cu o grija speciala fata de ce ii oferim bebelusului.


otter.ro
Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s