Petitie pentru o schimbare pozitiva in mass-media

Pentru responsabilizarea programelor de televiziune si de radio, Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a lansat petitia online „Interesul public mai presus de gustul publicului”.

Scopul initiativei este de a evalua nevoia imbunatatirii unor legi ale audiovizualului, astfel incat notiunea de interes public sa devina mai clara pentru institutiile mass-media.

Presedintele CNA, Laura Corina Georgescu, a precizat ca interesul public „este un concept viu, care se schimba permanent, in functie de evolutia de zi cu zi a societatii”. In opinia sa, audiovizualul trebuie sa isi asume impactul direct si imediat ce il are asupra publicului si, implicit, asupra societatii.

De asemenea, in textul petitiei se poate citi:

Drumul de la domnia bunului plac la cea a bunului simt trece si pe la CNA. Sau mai precis ar trebui sa treaca.

Am vazut inmormantari in direct, momente inselatoare in emisiunile de divertisment, in dezbateri politice sau pe teme sportive. De la an la an spatiul audiovizual romanesc devine din ce in ce mai viciat.

Moartea unei personalitati publice pare a fi momentul cel mai ravnit al unei televiziuni, iar cazurile recente, cum ar fi cel al lui Adrian Paunescu, al lui Serban Ionescu sau al lui Sergiu Nicolaescu confirma acest trist si nefiresc adevar.

Este timpul ca riposta sa vina din doua directii: de la cetateni si de la CNA. Ca sa reusim, alaturati-va in numar cat mai mare si semnati petitia noastra online! Nu putem reusi decat impreuna cu dumneavoastra.

Parerile semnatarilor sunt inca impartite: in timp ce unii considera ca CNA este o institutie lipsita de putere, altii pastreaza speranta ca materialele din mass-media vor ajunge la un nivel (intelectual) mai bun.

Petitia poate fi semnata pe site-ul CNA. Pana acum, peste 3000 de oameni au raspuns la apelul CNA.


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s