24% dintre elevii sectorului 3 ar opta pentru invatamantul profesional dual

24% dintre elevii sectorului 3 ar opta pentru invatamantul profesional dual – este concluzia studiului efectuat de INACO (Initiativa pentru Competitivitate), in urma proiectului „Consiliere Vocationala cu privire la Meseriile viitorului, la invatamantul profesional si dual, pentru elevii claselor a VII-a si a VIII-a din scolile generale ale sectorului 3.”

Initiativa pentru Competitivitate (INACO) anunta incheierea proiectului „Consiliere Vocationala cu privire la Meseriile viitorului, la invatamantul profesional si dual, pentru elevii claselor a VII-a si a VIII-a din scolile generale ale sectorului 3″ , in cadrul caruia 696 elevi si 134 parinti din scolile sectorului 3 au beneficiat de sesiuni de training si consiliere vocationala din partea trainerilor INACO.

In perioada 26 septembrie – 21 noiembrie 2019, cei 830 de beneficiari au fost implicati in 15 sesiuni de training, organizate separat: 10 cu elevii si 5 cu parintii acestora.

„Acest proiect si-a propus si a reusit in mare masura sa constientizeze si sa responsabilizeze elevii, parintii si cadrele didactice cu privire la modul in care vor arata meseriile viitorului, la nevoia de a imbratisa scolile profesionale si invatamantul dual, oferind sanse egale de acces la informatia relevanta pe care o pregatim atat tinerilor din scolile gimnaziale, cat si parintilor si cadrelor didactice. Acest proiect poate contribui la alegerea unui parcurs profesional de succes, care sa aduca fericirea si implinirea profesionala a cat mai multor tineri de azi din sectorul 3, prin implicarea activa a parintilor si cadrelor didactice, a consilierilor scolari, in parteneriat cu Primaria sectorului 3 si cu Inspectoratul scolar al Sectorului 3”, a spus Andreea Paul, coordonatoarea proiectului si presedinta organizatiei neguvernamentale INACO.

Echipa de experti INACO i-a consiliat pe elevii participanti cu privire la meseriile viitorului, ce abilitati sunt necesare pentru a se integra in actuala piata a muncii, cum pot constientizarea trasaturile de comportament, gandire si motivatie care ii recomanda pentru o profesie sau alta si cum ar trebui sa se raporteze la dinamica tehnologiei care schimba radical profilul viitorului angajat in campul muncii. Trainerii care au lucrat cu parintii au abordat in special prejudecatile si mentalitatea care ii tin departe pe elevi de scolile profesionale si de invatamantul dual, venind cu exemple de beneficii concrete care rezulta din alegerea invatamantului profesional dual. Echipa de experti este compusa din Andreea Paul (conf. univ. dr. ASE), Marin Iachimov (consilier orientare vocationala), Mariana Nicolae (profesor emerit ASE) si Daniela Palade Teodorescu (jurnalist), membri ai think tank-ului INACO.

In proiect au fost implicati elevii din invatamantul gimnazial terminal din 10 scoli ale sectorului 3: scoala Gimnaziala „Barbu Delavrancea”, scoala Gimnaziala „Mihai Botez”, scoala Gimnaziala nr. 95, scoala Gimnaziala „Voievod Neagoe Basarab”, scoala Gimnaziala nr. 116, scoala Gimnaziala nr. 67, scoala Gimnaziala nr. 78, scoala Gimnaziala nr. 47, scoala Gimnaziala “Mexic”, scoala Gimnaziala nr. 55.

Proiectul a pornit de la necesitatea de a oferi solutii la criza majora existenta pe piata muncii din Romania – lipsa fortei calificate de munca. Acest fenomen este cauzat de emigrarea masiva catre Occident, dar si de dezinteresul tinerilor pentru invatamantul tehnic, conform datelor furnizate de cercetarile INACO pentru Banca Mondiala.

Un rezultat cheie al proiectului este publicarea editei a doua a Ghidul Meseriilor Viitorului, lansata in prima zi a anului scolar 2019-2020, pe baza contractului de finantare nerambursabila nr. 611507 din 30.08.2019, „Consiliere vocationala cu privire la meseriile viitorului, invatamantul profesional si dual pentru elevii claselor a VII-a si a VIII-a din scolile generale ale sectorului 3”.

Ghidul Meseriilor Viitorului este disponibil aici  si are drept autori o echipa de specialisti in educatie si comunicare: Andreea Paul, conf. univ. dr. (coordonator), Alexandru Mironov, prof. dr. Alexandra Cernian, lect. univ. dr. Anca Tamas (expert de cercetare), dr. Marin Iachimov (expert consiliere vocationala), Mariana Nicolae (expert comunicare), Ioana Enache (expert civic).

INACO – Initiativa pentru Competitivitate este o comunitate non-profit de manageri, consultanti, analisti, experti in domeniul economic, educational, conectata la reteaua de specialisti in economia de stat si privata din Romania.  INACO sprijina prin analiza, investigatie, cercetare si propunerea de solutii ridicarea nivelului de competitivitate economica a institutiilor publice si al mediului de afaceri din Romania. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s