Proiectul „Școala de fete – Prahova, 2025”, conceput de Littleimpro, a ajuns la final

Proiectul de intervenție culturală „Școala de fete – Prahova, 2025”, derulat de Asociația Littleimpro, realizat în parteneriat cu Organizația Umanitară Concordia și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, a ajuns la final. Inițiat la începutul lunii aprilie, proiectul a avut ca obiectiv principal oferirea unui cadru de autoreprezentare și de consolidare a identității de grup pentru cele 60 de fete participante, provenite din medii defavorizate. Demersul a vizat atât explorarea și exprimarea realităților sociale actuale din România și Uniunea Europeană, cât și realizarea unei radiografii la nivel local, în comunitățile din Ploiești (cartierul Mimiu) și Ariceștii Rahtivani.

Un obiectiv complementar a constat în dezvoltarea competențelor profesionale pentru 30 de angajați și voluntari ai Organizației Umanitare CONCORDIA, prin organizarea unor module de formare dedicate, orientate spre deschiderea unui dialog bazat pe intervenție culturală, considerat necesar în contextul actual.

Metodologia proiectului a integrat povești personale, colectate prin interviuri și materiale foto-video, și a utilizat tehnici de ficționalizare, teatru de improvizație și practici muzicale. Prin aceste instrumente, participantele au fost sprijinite să își formuleze și să își exprime vocea individuală și colectivă, în raport cu experiențele și comunitățile din care provin.

În decursul celor șapte luni de implementare, proiectul a inclus 20 de întâlniri de lucru cu cele 60 de participante din centrele Casa Austria, Casa Alexandra și Casa Aricești-Rahtivani din județul Prahova. Procesul de lucru s-a concretizat la final în patru spectacole, fiecare grupă prezentând în fața unui public de aproximativ 200 de persoane rezultatele atelierelor și experiențele dobândite. Publicul a fost format din membri ai celorlalte grupe, prieteni, părinți, frați și îndrumători din centrele de zi și casele de tip familial.

Proiectul „Școala de fete – Prahova, 2025” a reprezentat astfel un cadru de învățare non-formală și intervenție culturală, construit pentru a oferi vizibilitate, expresivitate și încredere unui grup vulnerabil, contribuind totodată la consolidarea capacității profesionale a specialiștilor implicați în activitatea cu aceste comunități.


Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s