O mare victorie se cucereste cu rabdare!

In aceasta toamna, Iulia, Dragos si Alex au inceput scoala. La o scoala de masa. O „scoala normala”, cum ne-a intrat in reflex sa o numim.
Iulia, Dragos si Alex sunt copii speciali. Copii cu autism. Copii care au muncit mult pentru a putea ajunge la scoala de masa si a se bucura, ca toti copiii, de doamna invatatoare, de colegi, de clasa I, de un nou inceput. Iar in spatele lor, dirijandu-le munca pas cu pas, au stat eforturile unei intregi echipe de terapeuti cu care, de cativa ani, lucreaza pentru a-si dezvolta abilitati de comunicare si relationare care sa le permită sa se integreze mai usor intr-un colectiv tipic si sa poate urma cursurile scolare pe care le urmeaza orice copil.
 
Dar Iulia, Dragos si Alex au fost si copii norocosi. Pentru ca au gasit la scoala, atat la conducere, cat și la cadrele didactice precum si la parintii celorlalti copii, deschiderea, acceptarea si suportul de care au avut nevoie: s-au putut inscrie si sunt intampinati zilnic cu incredere si bucurie. Este cam tot ce le trebuie, intr-o prima faza, Iuliei, lui Dragos si lui Alex, ca sa poata acumula cunostinte noi, sa poata invata, sa poata continua sa se dezvolte intocmai colegilor lor dar si pe o directie aparte: aceea in care manifestarile specifice autismului se estompeaza din ce in ce mai mult, lasand loc deprinderilor de relationare si de functionare tot mai bune, in mediul social.  
 
Ca Iulia, Dragos si Alex, sunt multi copii cu autism. Copii cu o inteligenta peste medie, copii cu abilitati nebanuite, copii cu pasiuni, copii dornici si care au nevoie sa acumuleze cunostinte noi. Nu toti sunt insa, atat de norocosi. Pentru ca nu toti gasesc in mediul scolar, deschiderea, increderea si rabdarea de care au nevoie. De cele mai multe ori, diagnosticul de autism aduce cu el retinere, reticenta, respingere. In general, din lipsa de informare. Pentru ca nu cunoastem foarte multe despre autism si, pana la un punct, este firesc sa ne temem de ceea ce nu cunoastem. Dar odata ce ne informam, cadre didactice, parinti, copii, aflam ca persoanele cu autism nu „au capul mai mare”, nu „sunt violente” (desi pot avea reactii de aparare care, neintelese ca atare, pot fi interpretate drept violente), nu „sunt contagioase”. Dimpotriva, odata ce ne informam, aflam ca un copil cu autism se recupereaza si cu ajutorul nostru. Ca orice copil, copilul cu autism invata si deprinde prin imitarea modelului. De aceea mediul social tipic, afectiunea, prietenia si rabdarea noastra il ajuta enorm sa se apropie de o viata independenta.  
 
 
Autismul este o afectiune de natura neuro-biologic caracterizata prin deficiente de comunicare si de relationare, precum si de o percepere distorsionata a mediului inconjurator. Depistarea timpurie (la varsta de 18 – 36 luni), interventiile terapeutice specializate si integrarea intr-un mediu social tipic, cresc foarte mult sansele copiilor cu autism de a dobandi abilitati pentru o viata normala si independenta.
Afla mai multe despre autism pe www.autism.raa.ro .  
Fundatia Romanian Angel Appeal sprijina integrarea copiilor cu autism in scolile de masa.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

s