Analfabetismul functional la peste 40% dintre elevii romani

Analfabetismul functional la peste 40% dintre elevii romani

Chiar daca elevii stiu sa scrie si sa citeasca, oare cati dintre ei inteleg cu adevarat informatiile primite in scoala? La Meditatii pentru parinti, vorbim despre o problema tot mai prezenta in sistemul de invatamant romanesc – analfabetismul functional.

Potrivit studiilor, peste 40% dintre elevii romani de 15 ani sunt analfabeti functional. Testele au fost facute pe abilitatile lor de a interpreta diverse texte, literare si din categoria non-fictiune, abilitatile de a intelege subtextul, intentia autorului, ideile principale si secundare, mesajele textelor. S-a constatat ca aproape jumatate dintre acesti copii nu intelegeau nici macar ideile principale din ceea ce citeau.

Analfabetismul functional isi are radacinile in primii ani de scoala primara

„Tendinta invatatorilor acum este sa mearga pe repede inainte, sa scrie si sa citeasca devreme cu copiii, sa umple caietele si culegerile cu exercitii de transcriere, copiere, dictari – inainte de a se aseza foarte clar in mintea copiilor ce este aia o propozitie, cum se desparte un cuvant in silabe, cum se face discriminarea fonematica, ce sunete sunt acolo”, explica Oana Moraru, experta in educatie.

Astfel, inca de la varste foarte mici, apar gauri in formarea copiilor. Elevii analfabeti functional au probleme si la matematica, problemele fiind de asa natura incat nu pot fi intelese complet fara o inteligenta lingvistica dezvoltata.

Si la matematica si la romana, in ciclul primar, in primele doua clase, programa romaneasca este mult peste nivelul de dezvoltare psihosomatica a copilului”, mai spune Oana Moraru.

Analfabetismul functional e, de fapt, o reactie la o pretentie de academism inalt, care nu respecta etapele de dezvoltare psihologica a copilului.

Mai multe pe acest subiect poti afla acum, la Meditatii pentru parinti.


otter.ro
Ultimele articole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

s