A indrazni sa refuzi

In familie, la scoala sau intr-un grup este important sa comunicam punctul nostru de vedere, chiar daca acesta este un refuz. De cele mai multe ori nu indraznim sa refuzam, pentru a nu-l rani pe celalalt.Cum sa depasim aceasta situatie? Vom reusi sa spunem NU? Cristina Elena Negut, senior trainer si consultant incomunicare si relationare, ne … Continuă lectura „A indrazni sa refuzi”

Cum satisfacem nevoile relationale?

Nevoile relationale reprezinta un capitol special al nevoilor, fiindca ele se pot manifesta in orice fel de nevoie. De asemenea, se pot strecura si prin incercarile noastre de a ne realiza dorintele si nu numai. Nevoile relationale se regasesc mai peste tot pentru ca noi suntem in relatie permanenta cu ceilalti. Exista mai multe tipuri … Continuă lectura „Cum satisfacem nevoile relationale?”

O carte scrisa de copilul tau

Ce-ati zice daca intr-o zi copilul vostru v-ar face o invitatie la lectura, citind o carte unica, „scrisa” chiar de el – „Mami/tati vrei sa citesti cartea mea?” Nu este ceva special, ci este o activitate relaxanta si creativa, care poate fi realizata de cel mic inca de cand a descoperit tainele literelor. Aceasta activitate … Continuă lectura „O carte scrisa de copilul tau”

Bucuria de a invata

Inainte de inceperea anului scolar observam copiii extraordinar de entuziasti, merg bucurosi sa-si cumpere rechizite si intra in prima zi de scoala in clase cu zambete largi pe chipuri. Dar la o luna de la inceperea scolii observam adesea ca zambetul, entuziasmul si bucuria din prima zi dispar de pe fetele multor scolari. Unde se … Continuă lectura „Bucuria de a invata”

Sunt tata de bebelus

Dragi tatici, cat de mult va implicati in cresterea si educarea micutului? Credeti ca la inceput este bine ca bebelusul sa petreaca mai mult timp cu mama? Va descurcati o zi intreaga cu cel mic, fara ajutorul altei persoane? Asa cum mamele, de foarte multe ori se bazeaza pe intuitia lor si tatii au aceiasi … Continuă lectura „Sunt tata de bebelus”

“Nu vreau” sau “nu pot”

In fiecare zi luptam cu vointa noastra, ne impunem motive, scopuri si diverse dorinte, pe care incercam sa le indeplinim. Un copil sau un adult poate realiza diverse activitati din proprie initiativa, ca rezultat al dorintei. Exemple: „vreau sa ma trezesc mai devreme maine, sa repet la matematica”, „vreau sa citesc mai mult”, „vreau sa … Continuă lectura „“Nu vreau” sau “nu pot””

Ce investesti in copilul tau?

Din dorinta de a avea un copil cat mai bine pregatit, parintele il inscrie la cursuri de engleza, pian, pictura, dans, inot sau baschet. Se intampla uneori sa nu vrea sa mearga la curs sau obtine rezultate mai slabe la scoala. In acel moment, parintele ii reproseaza copilului faptul ca face eforturi mari si investeste … Continuă lectura „Ce investesti in copilul tau?”

Gelozia tatalui

Ce e al meu, nu-l impart cu nimeni! Foarte multi barbati au un simt al posesiei foarte dezvoltat, mai ales legat de persoana langa care traiesc.In copilarie, au avut de infruntat complexul oedipian, fiind gelosi pe propriul lor tata si incercand sa-l indeparteze de mama. Ajunsi la varsta maturitatii, ei isi formeaza propria familie, iar … Continuă lectura „Gelozia tatalui”

Toamna se numara bobocii

Odata cu venirea toamnei, parintii incep pregatirile pentru noul an scolar, micutii fiind inscrisi la cresa, gradinita sau scoala. Fiecare copil va reactiona in felul sau atunci cand va pasi in sala de clasa. De aceea, apare o persoana foarte importanta in viata lui, din acel moment: educatoarea/ invatatoarea. Stabilirea unei relatii armonioase dintre parinte- … Continuă lectura „Toamna se numara bobocii”

Girafa si sacalul in comunicarea nonviolenta

Marshall Rosenberg, psihologul care a pus bazele comunicarii nonviolente, a ales girafa si sacalul pentru a simboliza doua comportamente diferite pe care o persoana le poate avea intr-o anumita situatie. Monica Reu, trainer specializat in comunicarea nonviolenta, ne spune ce inseamna sa te comporti ca o girafa si cum poti transforma sacalul din tine intr-un … Continuă lectura „Girafa si sacalul in comunicarea nonviolenta”

Inteligenta emotionala a copilului tau

Adeseori ii intreb pe parinti cum si-ar dori sa fie copiii lor atunci cand vor fi mari. Raspunsurile se incadreaza aproape invariabil in gama: „descurcaret”, „hotarat”, „independent”, „sigur pe el”. La intrebarea „Cum va doriti sa fie copilul dvs. acum?”, raspunsul vine adeseori: „elev bun, cuminte, cu note mari”. Nu intotdeauna insa „elevul cuminte, cu … Continuă lectura „Inteligenta emotionala a copilului tau”

Ce stil de comunicare practici?

Daca ar fi sa gasim niste metafore pentru cele patru stiluri de comunicare, atunci stilul pasiv de comunicare este un fel „presul de la usa”, stilul agresiv de comunicare este „tavalugul care vine peste noi”, stilul pasiv agresiv e un fel de „carpa cu ace”, iar stilul asertiv de comunicare este „stalpul”, deoarece ramane drept, … Continuă lectura „Ce stil de comunicare practici?”

Semne precoce ale autismului

Diagnosticul de autism se pune cel mai devreme la varsta de trei ani, pentru ca in jurul acestei varste simptomele sunt mai usor de observat, devin chiar evidente. Este foarte important insa sa stim ca exista semne premergatoare autismului care pot fi depistate inca de la varsta de 1 an. Parintii observa, de obicei, ca … Continuă lectura „Semne precoce ale autismului”

Povara … rasfatului

Dupa o asteptare de 9 luni, dupa nenumaratele intrebari despre felul in care va arata copilul, iata ca acum il tin in brate pe acest bebelus delicat si minunat…. Ce poate fi mai minunat decat sa fii parinte? Nu ma mai satur sa-l privesc si sa-mi pun intrebari… oare cum sa ma port cu el, … Continuă lectura „Povara … rasfatului”

Cum ne ascultam in metoda ESPERE

In educatia traditionala romaneasca, a te asculta pe tine insuti nu este considerat un proces important, iar noi suntem adesea reticenti cand vine vorba de acest subiect. Claudia Jimeno ne vorbeste despre cum putem invata sa ne ascultam pe noi insine si despre lucrurile frumoase pe care le putem descoperi in urma acestui demers. Interviu … Continuă lectura „Cum ne ascultam in metoda ESPERE”

Intre tata si sot

Daca pana la venirea pe lume a bebelusului te-ai straduit – mai mult sau mai putin – sa fii un sot model, atent, grijuliu, curtenitor si plin de surprize placute, pentru a-ti impresiona sotia, dupa venirea bebelusului este musai sa fii si un tata model, sa participi la viata familiei, sa-i acorzi atentie copilului si … Continuă lectura „Intre tata si sot”

Cand vorbim cu copiii despre eros?

O discutie intre parinte si copil pe tema sexualitatii a fost de cele mai multe ori considerata tabu. Astazi, aceasta discutie exista insa poate prea tarziu, cand copilul este deja adolescent. Este foarte bine sa stim de la ce varsta este indicat sa-i vorbim copilului despre sexualitate. Interviu realizat cu psiholog Diana Tudose in cadrul … Continuă lectura „Cand vorbim cu copiii despre eros?”

Pro sau contra celorlalti

Inca din copilarie ne ,,luptam'' sau ne aliem cu ceilati din diverse motive: dorim sa ne jucam cu jucaria altui copil, vrem sa fim primii in leagan, ne dorim sa organizam jocul, stabilind reguli si alegandu-ne partenerii de echipa. Mai tarziu apare dorinta de afirmare, de recunoastere a meritelor personale si de a ne simti … Continuă lectura „Pro sau contra celorlalti”

Tatii si fiicele

Comunicarea dintre tata si fiica, atitudinea acestuia fata de copil, cuvintele pe care i le adreseaza sunt piese importante in construirea personalitatii unei fete, uneori decisive in ceea ce priveste viata sociala, intima si afectiva a viitoarei tinere. Dupa varsta de 3 ani, fetita isi va indrepta atentia inspre parintele de sex opus- tata, incercand … Continuă lectura „Tatii si fiicele”

Copiii si timiditatea

Niciun copil nu se naste timid. Timiditatea nu se mosteneste, ci se invata, avand la baza lipsa de incredere in sine a copilului. Psihologul Mirela Horumba ne spune ce poate face un parinte pentru a-l „vindeca” pe copilul sau de timiditate. Adriana Titieni: Daca timiditatea e dobandita, inseamna ca cineva sau ceva din preajma copilului … Continuă lectura „Copiii si timiditatea”


1 10 11 12 13 14